موج نخبگان بدهکار در آینده نزدیک به راه می‌افتد

موج نخبگان بدهکار در آینده نزدیک به راه می‌افتد

رییس هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان ایران گفت: با الگویی که در ایران در زمینه ارائه تسهیلات ارائه شده، در آینده نزدیک با موج نخبگان بدهکار مواجه می‌شویم.

وایمکس نیوز - افشین کلاهی در سمینار نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی با بیان مدل‌های IT در دنیا متفاوت شده است اما ما هنوز دنبال سود بیشتر از محل فروش محصول هستیم، اظهار کرد: بزرگترین خدمات دهندگان موبایلی در دنیا، شبکه ارتباطی ندارند؛ محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی، محتوا تولید نمی‌کنند؛ بزرگترین برندهای گوشی موبایل، دیگر تولید چندانی ندارند.

وی عنوان کرد: باید از کسب‌وکارهای دیگر در جهت خلق ایده الگوگیری کنیم؛ برخی فکر می‌کنند خلاقیت باید صرفا منجر به تولید خدمتی شود که قبلا وجود نداشته است.

رییس هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان ایران با بیان اینکه مدت‌ها نمی‌توانستم درک کنم درآمدزایی گوگل و فیس‌بوک که سرویس رایگان به ما می‌دهند از چه طریقی است، ابراز کرد: باید به دنبال راه‌های کسب‌وکاری جدید باشیم و از چرخه سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها تبعیت کنیم.

او درباره نحوه سرمایه‌گذاری‌ها در یک استارت‌آپ گفت: معمولا سرمایه گذارای‌ها در دو وجهه فرشتگان و ریسک‌پذیر است. فرشتگان سرمایه‌گذار در واقع اقوام و وابستگان هستند که حاضرند پولی در اختیار کسب‌وکار قرار دهند و کمی که بزرگ شد، پای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر به میدان باز می‌شود.

وی اظهار کرد: در ایران فرشتگان سرمایه‌گذار نداریم و سرمایه‌گذاری‌های ریسک پذیر هم به اندازه‌ای نیست که در دنیا داریم؛ بخاطر همین موضوع دولت به سمت مطرح کردن بحث شرکت‌های دانش بنیان و وضع قوانین خاص برای آنها رفت. در واقع سعی کرد با صندوق نوآوری و شکوفایی و تعریف معافیت‌های مالیاتی خاص به سمت حمایت از این رده اشتغال برود.

کلاهی با بیان اینکه آمریکا در سه ماهه چهارم 2011 در قالب سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز، 29.1 میلیارد دلار را به بالغ بر 3700 استارت‌آپ اختصاص داد، ابراز کرد: باید دانست که بیش از 50 درصد استارت‌آپ‌ها بعد از استارت زدن با شکست مواجه می‌شوند اما نگاهی که در خارج به سرمایه‌گذاری‌های مخاطره آمیز است، فرق می‌کند. آنها می‌گویند به فرض هم که 50 درصد استارت‌آپ‌ها با شکست مواجه شوند اما از کنار یک موفقیت می‌توان به سود و بازگشت سرمایه رسید.

وی تصریح کرد: با الگویی که در ایران در زمینه ارائه تسهیلات ارائه شده، در آینده نزدیک با موج نخبگان بدهکار مواجه می‌شویم که کارشان با موفقیت مواجه نشده است اما باید بازپرداخت تسهیلات‌شان را داشته باشند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر