5 دلیل برای برتری HTC 10 بر سامسونگ گلکسی S7 !

5 دلیل برای برتری HTC 10 بر سامسونگ گلکسی S7 !

اچ تی سی 10 جدیدترین و آخرین گوشی پیشرفته ای می باشد که قرار است تا قبل از فصل بهار وارد بازار شود اگرچه که در تابستان نیز گوشی های جدیدی وارد بازار می شوند .

اما آخر بودن مزایای خاص خود را نیز به دنبال دارد ؛ اچ تی سی 10 یک گوشی تعریف شده است که توانست با ترفندهای هوشمندانه و عملکرد بسیار مطلوب خود افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد . البته باید به این نکته اشاره کرد که قابلیت های فنی بسیار چشمگیر و کیفیت ساخت ارتقاء یافته این گوشی هوشمند نیز در به وجود آوردن چنین شهرتی موثر بوده است .

مطمئنا در این بازار داغ رقابتی ، فرزند جدید اچ تی سی رقبای زیادی را در مقابل خود می بیند که سامسونگ گلکسی S7 یکی از آن ها می باشد . گلکسی S7 گوشی بسیار پیشرفته ای است اما معایبی نیز دارد که اچ تی سی 10 توانسته آن ها را در خود برطرف کند . گفتن این که دلایلی برای برتری اچ تی سی 10 نسبت به گلکسی S7 وجود دارد سخت است اما در عمل ثابت شده که 5 ویژگی این گوشی تایوانی به راحتی برتری این دستگاه را نسبت به رقیب کره ای خود ثابت می کند . این 5 دلیل در این نوشتار شرح داده شده اند .

طراحی : نماندن آثار انگشت

باید با حقیقت کنار آمد ؛ گلکسی S7 تنها در تصاویر تبلیغاتی آن ظاهر زیبا را دارد . تنها کافیست که این گوشی را بردارید و چند ثانیه با آن کار کنید ؛ بعد از این مدت کوتاه می بینید که روی دستگاه پر از جای انگشت دست است . بعد از چند دقیقه کار کردن آن را در ظاهر یک تیکه شیشه چرب خواهید یافت که در نهایت از خیر زیبایی آن می گذرید و مجبور می شوید که برای آن یک قاب محافظ تهیه کنید .

در اچ تی سی 10 همچنین وضعیتی رخ نمی دهد . یک گوشی با یک سبک منحصر به فرد طراحی بدنه که احساس مقاوم بودنش را به راحتی به کاربر منتقل می کند و در عرض چند ثانیه ظاهر زیبایش را لکه های اثر انگشت از بین نمی برند . مسلما هر از گاهی صورت این سرباز تایوانی را نیز باید تمیز کرد اما این بهداشت پروسه ای می باشد که هر سربازی به آن نیاز دارد .

سیستم عامل اندروید ساده تر و بهتر

اچ تی سی تصمیمی گرفت که در دنیای اندروید زمان زیادی به فراموشی سپرده شده بود : پاک کردن بسیاری از نرم افزارهای تکراری در مدل باز شده ( unlocked ) اچ تی سی 10 . در نسخه باز شده اچ تی سی 10 دیگر اثری از دو نرم افزار ایمیل و دو مرورگر نیست و باید اعتراف کرد که این ساده سازی تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربر می گذارد . این در حالی است که در گلکسی S7 دو نرم افزار و حتی گاهی سه نرم افزار دیده می شوند که تنها می توانند یک کار را انجام دهند . کار کردن با تعداد زیادی از نرم افزارها که قابلیت های یکسانی دارند ، چندان خوشایند نیست .

عملکرد بسیار خوب در گرفتن تصاویر سلفی

از اولین باری که دوربین های اولترا پیکسل در گوشی های اچ تی سی به کار گرفته شدند زمان زیادی می گذرد و این تجربه یک سلاح خوب است زیرا اچ تی سی 10 را به دوربینی مجهز کرده که به راحتی می توان آن را یکی از برترین دوربین های موجود در دنیای گوشی های موبایل خواند . در اچ تی سی 10 دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی عملکرد خوبی دارد اما آن چه که نظر همگان را به خود جلب می کند عملکرد بسیار خوب دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی این دستگاه می باشد . گلکسی S7 هم تصاویر خوبی می گیرد اما عادت دارد که کنتراست و اشباع سازی زیادی در تصاویر ایجاد کند به همین دلیل چهره و ظاهر اشخاص در تصاویر گرفته شده توسط دوربین این دستگاه کمی مصنوعی جلوه می کند در حالی که تصاویر گرفته شده توسط دوربین اچ تی سی 10 رنگ های طبیعی تری را در کنار جزییات بیشتر در اختیار کاربر می گذارد . مزیت دیگر دوربین سلفی محصول تایوانی عملکرد بسیار خوب آن همچنین در تاریکی محض می باشد . باید به این نکته نیز اشاره کرد که اچ تی سی 10 تنها دستگاهی می باشد که قابلیت OIS را در دوربین سلفی خود دارد ، قابلیتی که سرعت شاتر دوربین را افزایش می دهد و تصاویر سلفی بهتری را نیز می گیرد .

DAC با کیفیت که صدای بسیار خوبی را ارائه می کند 

کسانی که به دنبال ترانه های با کیفیت هستند و از هدفون های بسیار خوبی استفاده می کنند می دانند که هدست خوب یکی از حلقه های اصلی یک زنجیره صوتی می باشد و البته نه تنها حلقه اصلی . داشتن یک DAC با کیفیت نیز اهمیت بالایی دارد که سیگنال ها را به هدفون ها می رساند . اچ تی سی 10 نیز یکی از این DAC ها را دارد و به توانایی های آن افتخار می کند زیرا می تواند با کمک آن صدای بسیار خوبی را به هدفون ها منتقل سازد .

پورت USB نوع C ، راحتی بیشتر

سامسونگ گلکسی S7 به سیستم شارژ Samsung Fast Adaptive سازنده کره ای مجهز است و می تواند باتری خود را در مدت زمان کوتاهی کاملا شارژ کند اما در این گوشی هوشمند از یک پورت microUSB قدیمی بهره گرفته شده است که کاربر باید هنگام وارد کردن کابل microUSB به آن بسیار مراقب باشد این در حالی است که اچ تی سی 10 از فناوری USB نوع C بهره می برد که استاندارد جدید دنیای گوشی های همراه محسوب می شود و به دلیل داشتن پورت های معکوس پذیر راحتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد . USB نوع C در واقع آینده بهتری را برای اچ تی سی 10 رقم می زند . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر