زمان رونمایی SQL Server 2016 مایکروسافت

زمان رونمایی SQL Server 2016 مایکروسافت

بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت، سیستم مدیریت بانک‌های اطلاعاتی SQL Server 2016 دوازدهم خرداد ماه رونمایی خواهد شد.

 به گزارش راسخون به نقل از فارنت ،  یک بانک اطلاعاتی از نوع دیتابیس‌های رابطه‌ای یا Relational Database می‌باشد که توسط ردموندی‌ها ارائه شده و وظیفه اصلی آن ذخیره و بازیابی اطلاعات بر اساس درخواست نرم‌افزارهای دیگر می‌باشد.

 

این نرم‌افزار دارای نسخه‌های بسیار متنوع و متناسب با مخاطبان متفاوت و محیط‌های کار مختلف می‌باشد و تاکنون در 6 ویرایش منتشر گردیده، این در حالی است که نسخه 2016 SQL Server نیز قرار است با ارتقا امنیت بخش تحلیل داده‌ها و یکپارچه‌سازی پلتفرم آژور در آن دوازدهم خرداد ماه رونمایی شود.

 

البته اگر به خاطر داشته باشید، پیش‌نمایش این برنامه تابستان سال گذشته در وسعت محدود منتشر گردید، با این حال در تاریخ مذکور بدون شک شاهد معرفی نسخه‌ای به مراتب پایدارتر و امنیت بیشتر خواهیم بود. سرور SQL ویرایش سازمانی، نسخه‌ای از سرور SQL با ویژگی‌های کامل می‌باشد که در برگیرندهٔ هر دو موتور مرکزی پایگاه داده‌ها و سرویس‌های اضافی می‌باشد و این در حالی است که وجود دامنهٔ ابزارها برای ایجاد و اداره سرور SQL به صورت خوشه‌ای است.

 

علاوه بر این با بهره‌گیری از قابلیت Always Encrypted که ماحصل فعالیت‌های انجام شده از سوی تیم تحقیقاتی مایکروسافت است، SQL Server این توانایی را دارد تا همه عملیات خود را روی داده‌های رمزنگاری شده به بهترین شیوه انجام دهد. در سوی دیگر مایکروسافت زیر ساختی را فراهم کرده که توسعه‌دهندگان می‌توانند اطلاعات بارگذاری شده بر روی سرویس ابری Azure را هم از طریق SQL Server 2016 مدیریت نمایند.

 

SQL  Server 2016 محدوده پردازش تراکنش‌ها، انبار داده‌ها و اطلاعات تجارت‌ها برای تجزیه‌وتحلیل‌های پیشرفته را از طریق فناوری عرض شده توسط Revolution Analytics توسعه داده است؛ بنابراین داده‌های توسعه یافته بر مبنای الگوریتم R نیز در این نسخه قابل پردازش می‌باشند. همچنین سرعت پردازش اطلاعات در این نسخه به وضوح افزایش یافته که برای سخت‌افزارهای قدیمی بسیار کاربردی است.

 

در همین رابطه به نظر می‌رسد ردموندی‌ها وعده افزایش سرعت 30 درصدی عملکرد SQL Server 2016 نسبت به سایر نسخه‌های این برنامه بر روی سرورهای قدیمی را عملیاتی کرده است. البته ناگفته نماند سرور آن دسته از افرادی که مایل هستند اطلاعات موجود بر پلتفرم آژور راه هم پردازش نمایند، بایستی از قدرت سخت‌افزاری به مراتب بیشتری برخوردار باشد. شنیده می‌شود که SQL Server 2016 در چهار نسخه‌ اینترپرایز، استاندارد، اکسپرس و دولوپر توسعه یافته است.

 

در همین حال به نظر می‌رسد نسخه توسعه دهنده SQL Server 2016 تمامی قابلیت‌های نسخه اینترپراز را دارا بوده، با این حال مجوز استفاده سازمانی آن محدود می‌باشد. علاوه بر این نسخه اینترپراز رایگان این برنامه تنها از 1 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی کرده و قادر است حداکثر 10 گیگابایت داده‌های مختلف را مدیریت نماید. البته بدهی است آن دسته از کاربرانی که خواهان امنیت بیشتر، دسترسی به  قابلیت‌های هوش مصنوعی و برنامه پیشرفته انبارداری هستند نیز می‌توانند از نسخه استاندارد این برنامه استفاده نمایند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر