اولین هلی کوپتر تحویل بار FAA

اولین هلی کوپتر تحویل بار FAA

اولین هلی کوپتر تحویل بار FAA


استفاده از هلی‌کوپتر تحویل‌دهنده‌ی بار به زودی در آمریکا به صورت فعالیتی رسمی و مجاز از طرف دولت آمریکا شناخته خواهد شد.در تاریخ هفدهم ماه جولای، اداره‌ی هوانوردی فدرال دایره‌ای از واحد ترابری و حمل و نقل ایالات متحده‌ی آمریکا که اختیار کنترل و سرپرستی همه‌ی امور هوانوردی غیر نظامی درآمریکا را به عهده دارد و اجازه نامه‌های ملی پرواز را صادرمی‌کند، اجازه‌ی همکاری بین سازمان ملی هوانوردی و فضایی ناسا، دانشگاه ایالتی و موسسه‌ی پلی تکنیک ویرجینیا و کمپانی خودمختار تحویل هوایی را صادر خواهد کرد، تا در پروژه‌ی به پرواز در آوردن هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل بسته‌های دارویی به یک کلینیک رایگان پزشکی، واقع در ویرجینای غربی از ایالت‌های آمریکا، با هم مشارکت داشته باشند. این هواپیما با بال‌های ثابت ساخت مرکز پژوهشی لانگلی، یکی از قدیمی‌ترین مراکز پژوهشی ناسا، مجهز به چندین روتور تولید کمپانی خودمختار تحویل هوایی، اولین وسیله‌ی تحویل هوایی خودمختار در سطح جهان شناخته خواهد شد.
تهیه‌کنندگان و برنامه‌ریزان این پروژه امیدوار هستند که از این وسیله برای اهداف و فعالیت‌های مضر و ناشایست استفاده نشود. به علاوه آن‌ها در تلاش‌اند که با معرفی درست این پروژه آن‌را در کل بازار کارآمد کنند نه تنها در بین طرف‌داران فعلی این دستگاه. البته در اصل هدف از طراحی و پیاده‌سازی این پروژه رساندن خدمات پزشکی و دارویی به مناطق تحت سرویس‌دهی بوده است.
با انجام این پروژه امکان تحویل بسته‌های دارویی و خدمات پزشکی به نقاط مختلف فراهم آمد، در واقع این پروژه می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای صنعت تحویل هوایی خودمختار کالاباشد و به خدمت در زمینه‌ی تحویل روزانه‌ی کالاهای خریده ‌شده گرفته شود.
هلی‌کوپترهای 6 روتوری که کمپانی خودمختار تحویل هوایی در این پروژه از آن‌ها استفاده کرده است، توسط دانشگاه نوادا در رینو، یکی از دانشگاه‌های ایالت متحده‌ی آمریکا، پیاده‌سازی شده است.به علاوه این هلی‌کوپتر از اجزای ساخته شده به وسیله‌ی پرینترهای سه بعدی هم پشتیبانی می‌کند.این هلی‌کوپترها فاصله‌ی 10 مایلی، یعنی فاصله‌ای به اندازه‌ی تقریبی 16 کیلومتری را پوشش می‌دهند، البته به کمک طناب‌هایی، بار در فاصله‌ای پایین‌تر قرار می‌گیرد. از نظر امنیتی قابلیت‌هایی برای این هلی‌کوپتر به صورت توکار و پیش‌فرض در نظر گرفته شده است. که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به "هشدار رو به اتمام بودن عمر باتری" اشاره کرد. این ویژگی به این صورت عمل می‌کند که زمانی که عمر باتری هلی‌کوپتر رو به پایان است آن را به صورت اتوماتیک به یک مکان امن می‌رساند. علاوه بر این در شرایطی که سیگنال دریافتی سیستم موقعیت‌یابی ضعیف باشد و یا اینکه به کل ارتباط با مرکز قطع شود، هلی‌کوپتر به صورت خودکار به مبدا باز می‌گردد.
توان حمل بار این هلی‌کوپتر به اندازه‌ی 24 بسته‌ی دارویی، پزشکی، دندان پزشکی، بهداشتی و درمانی است که وزنی معادل با 10 پوند یعنی تقریباً 4.5 کیلوگرم دارد.
کمپانی خودمختار تحویل هوایی که خود را اولین سرویس‌دهنده‌ی خدمات تحویل هوایی تجاری می‌داند، اولین بار این هلی‌کوپترها را در سال 2013 در شهر سیدنی در استرالیا آزمایش کرد. آزمایش با تحویل 100 کتاب درسی شروع شد. در ادامه‌ی فرآیند تست و آزمایش ، بسته‌های کمک انسان‌دوستانه به زلاند نو در جنوب غربی اقیانوس آرام ارسال شدند، و نهایتاً در ماه مه سال 2015 این کمپانی دست به تحویل بسته‌های ارسالی به مناطق پر جمعیت و شلوغ زد.
برای استفاده از این هلی‌کوپتر در حوزه‌های تجاری لازم است مجوز از طرف اداره‌یهوانوردیفدرال صادر شود. باید تضمین شود که مورد استفاده از نظر ریسک و خطر در سطح پایینی قرار دارد و در محیط‌های کاملاً کنترل شده به پرواز در می‌آیند. اما برای بازه‌های زمانی محدود و در مناطق از پیش تعیین شده می‌توان بدون داشتن مجوز از سمت اداره‌یهوانوردیفدرال، زیر نظر مدیریت و کنترل بخش‌های عمومی مثل دانشگاه‌ها و دولت از آن‌ها استفاده کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر