چهار روش برای سریع تر کردن آیفون

چهار روش برای سریع تر کردن آیفون

تا به حال در فضای مجازی مطالب زیادی در مورد روش های مختلف سریع تر کردن کارایی ویندوز ، سیستم عامل X و اندروید منتشر شده و ظاهرا این بار نوبت آیفون است که کمی سرعتش زیاد شود . اگر که آیفون شما کمی تنبل شده است می توانید با اجرای چهار روشی که در این خبر شرح داده شده سرعت آن را کمی افزایش دهید . اجرای این حقه ها راحت ، سریع و رایگان است .

-    نرم افزار و فایل های بدون کاربرد را حذف کنید 

مانند هر پلت فرم و دستگاه دیگری ، اگر در آیفون و iOS هم نرم افزار و فایل های زیادی قرار گیرد ، عملکرد سیستم عامل کند می گردد به همین دلیل باید سعی کنید که تعداد نرم افزارها و فایل های کاربردی خود را تا حد ممکن کاهش دهید ؛ پس از انجام این کار خواهید دید که چگونه سرعت عملکرد دستگاه به راحتی افزایش می یابد . البته قبل از پاک کردن فایل ها و نرم افزارها مطمئن باشید که از آن ها یک نسخه پشتیبانی تهیه کرده اید . 

هرچه دستگاه فضای ذخیره سازی داخلی آزاد تری داشته باشد و تعداد کمتری از نرم افزارها در حافظه گوشی نصب شود ، طول عمر ، راندمان ، سرعت و مدت عملکرد باتری نیز بیشتر می گردد . در برخی از نرم افزارها مانند سافاری ( Safari ) کاربر می تواند اطلاعات کش را بدون حذف کردن نرم افزار پاک کند . ( برای پاک کردن اطلاعات کش مرورگر وب iOS به قسمت تنظیمات نرم افزار سافاری بروید تا آپشن مورد نیاز را پیدا کنید . ) .

-    قابلیت فعال بودن نرم افزارهای قرار داده شده در صفحه پیش زمینه را خاموش کنید  

فعال بودن نرم افزارهایی که میانبر آن ها در صفحه پیش زمینه قرار دارد آن ها را سریع تر می کند زیرا در چنین حالتی نرم افزار می تواند بدون این که کاربر متوجه شود اطلاعات جدیدی را دریافت کند . اگر که نرم افزارهای زیادی در چنین حالتی فعال باشند ، راندمان عملکرد دستگاه افت می کند . کاربران می توانند از طریق زیر تعداد نرم افزارهای فعال در صفحه پیش زمینه را تنظیم کنند :

Settings> General> Background App Refresh

اجرای مرحله فوق با کامل بستن نرم افزار در پنجره multitasking پلت فرم iOS تفاوت دارد . این پنجره با دو بار ضربه زدن بر روی کلید خانه باز می شود . بستن کامل نرم افزارها به طور مثال زمانی که کاربر می خواهد مشکلی را عیب یابی کند و یا باگ ها ( bug ) را رفع سازد ، مفید است ؛ اگرچه که به گفته شرکت اپل این کار نمی تواند سرعت عملکرد یک دستگاه را افزایش دهد .  پلت فرم iOS به طور خودکار زمانی که به حافظه بیشتری برای انجام یک فرآیند نیاز دارد ، نرم افزارهای مورد نظر خود را از حافظه خارج می کند .

-    متوقف کردن انیمیشن ها و افکت های تصویری

اگر که آیفون قدیمی شما با وجود داشتن آخرین نسخه از پلت فرم iOS باز هم کند کار می کند ، برخی از افکت های تصویری سیستم عامل را خاموش کنید تا سرعت دستگاه کمی افزایش یابد . برای انجام این کار باید مسیر زیر را طی کنید :

Settings> General> Accessibility> Increase Contrast > Reduce Transparency


بعد از انجام روش فوق باید به یک مرحله قبل تر بروید و روی گزینه Reduce Motion  ضربه بزنید سپس منوی کشویی لغزان را در موقعیت مورد نظر خود قرار دهید . با انجام این دو فرآیند بعد از خارج شدن از بخش تنظیمات خواهید دید که گوشی شما کمی سریع تر کار می کند اما دیگر اثری از افکت های تصویری و انیمیشن های فعال نخواهد بود . در آیفون های جدید انجام این دو کار اثر کمتری بر روی سرعت دستگاه ها دارد .

اخرین پناه : بازگشت به تنظیمات کارخانه

همانند آنچه که در سیستم عامل اندروید قرار دارد ، در سیستم عامل iOS نیز بهترین راه برای از بین بردن فایل های مزاحم ریست کردن دستگاه می باشد . ممکن است که مجبور شوید برای رفع کردن مشکلات جدی ، دستگاه خود را به حالت تنظیمات اولیه کارخانه برگردانید ؛ در صورتی که با چنین وضعیتی مواجه شدید ابتدا از تمام فایل های خود در کلود یک نسخه پشتیبانی ذخیره کنید سپس هر بار که خواستید کلید قرمز ریست سازی را فشار دهید .

سعی کنید که همیشه قبل از انجام هر کاری از فایل های موجود در دستگاه خود با استفاده از سرویس های آی تیونز (  iTunes  ) ، آی کلود ( iCloud ) و یا هر سیستم دیگری که در نظر دارید ، یک نسخه پشتیبان تهیه سازید . شما می توانید گزینه پاک سازی ( erase ) را در قسمت Reset صفحه General منو تنظیمات (  Settings ) بیابید . بعد از اتمام فرآیند پاک سازی می توانید نسخه پشتیبانی فایل های خود را فعال سازید . زمانی که پاک سازی تمام شد گوشی خود را مجددا تنظیم کنید و سپس با استفاده از اطلاعات شخصی خود وارد سیستمی که فایل ها در آن ذخیره شده است گردید سپس فایل های خود را باز گردانید . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر