چگونه به نوار ابزار دسترسی سریع فرمان اضافه کنیم؟

چگونه به نوار ابزار دسترسی سریع فرمان اضافه کنیم؟

با این روش کمتر شناخته شده می توانید فرمان هایی که از آن ها زیاد در مایکروسافت آفیس استفاده می کنید را به نوار ابزار دسترسی سریع خود اضافه کنید.

اگر از فرمان های خاصی زیاد در مایکروسافت آفیس استفاده می کنید، ممکن است بخواهید آن ها را به نوار ابزار دسترسی سریع خود اضافه کنید. این نوار ابزار را می توانید در بالای هر پنجره برنامه آفریس ، سمت راست آیکون برنامه بیابید. می توانید به صورت مجازی هر فرمان در برنامه را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنید.

قسمت اول: اضافه کردن برنامه های پایه
1-    برنامه آفیسی را که می خواهید نوار ابزار آن را تغییر دهید باز کنید. تغییرات در نوار ابزار دسترسی سریع فقط برنامه ای که با آن کار می کنید را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال، تغییراتی که در اکسل به وجود می آورید در ورد دیده نمی شوند.

 


2-    روی فلش رو به پایین که در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید. اگر تا به حال قرمان های نوار ابزار دسترسی سریع خود را تغییر نداده اید، لازم است بدانید که در کنار دکمه Redo قرار دارد.

 


3-    از بین لیست فرمان های معمول انتخاب کنید. انتخاب یک گزینه منو را می بندد و یک میانبر به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه می کند. هر فرمان جدید به سمت راست و در آخر لیست میانبر ها اضافه می شود.

 


4-    یک فرمان را از نوار ابزار دسترسی سریع حذف کنید. اگر دیگر نمی خواهید که یکی از فرمان ها را در نوار ابزار ببینید، می توانید روی آن کلیک راست کنید و گزینه " Remove from Quick Access Toolbar" را انتخاب کنید، و یا می توانید لیست فرمان ها را باز کنید ، سپس روی option کلیک کنید و برای حذف آن تیک کنارش را بردارید.

 

 

 

قسمت دوم: اضافه کردن فرمان های پیشرفته
1-    لیست فرمان ها را در نوار ابزار دسترسی سریع باز کنید. می توانید فرمان های بسیار بیشتری از آنچه در لیست مشترک دیده می شود اضافه کنید.

 

 


2-    گزینه "More Commands" را انتخاب کنید. این کار پنجره جدیدی را باز می کند که اجازه می دهد که به شما اجازه می دهد ویرایش های دقیقی را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنید.

 


3-    دسته بندی که حاوی فرمانی است که می خواهید اضافه کنید را انتخاب کنید. روی فهرست کشویی " Choose commands from" کلیک کنید و دسته بندی فرمانی که می خواهید اضافه کنید را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض دسته بندی " Popular Commands" دیده می شود. می توانید هرکدام از تب ها (Home, Insert, Page Layout و غیره) را انتخاب کنید، می توانید همه ماکروهای خود را نمایش دهید و از بین ابزارهای خاص فرمان ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید به صورت مجازی هر فرمانی از اکسل را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنید.
•    اگر مطمئن نیستید که فرمان مورد نظر شما در کدام دسته بندی قرار می گیرد گزینه "All Commands" را انتخاب کنید تا همه لیست های فرمان موجود را بر اساس حروف الفبا ببینید.

 

 


4-    یک فرمان را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنید. وقتی که فرمانی را که می خواهید اضافه کنید یافتید، آن را هایلات کرده و روی گزینه Add >> کلیک کنید. فرمان مورد نظر به پایین لیست فرمان های نوار ابزار دسترسی سریع در فریم سمت راست اضافه می شود.

 


5-    لیست فرمان ها را بازچینی کنید. می توانید از فریم سمت راست برای باز چینی فرمان های نوار ابزار دسترسی سریع استفاده کنید. یک فرمان را انتخاب کنید و روی دکمه های ▲ و ▼ برای تغییر دستور استفاده کنید. فرمان هایی که در زیر لیست قرار دارند در پایین سمت راست نوار ابزار دسترسی سریع ظاهر می شوند.

 

 


6-    فایل پیکر بندی خود را صادر کنید. اگر قصد جا به جایی کامپیوتر ها را دارید و می خواهید پیکر بندی نوار ابزار دسترسی سریع را منتقل کنید، روی دکمه Import/Export ▼ کلیک کنید و  "Export all customizations" را انتخاب کنید. می توانید فایل  را روی یک کامپیوتر دیگر بفرستید تا به صورت خودکار تنظیمات نوار ابزار دسترسی سریع را بارگذاری کند.

 


7-    روی فرمان ها در تب های مختلف کلیک راست کنید تا به سرعت آن ها را اضافه نمایید. اگر فرمانی را دیدید که از آن زیاد استفاده می کنید، می توانید به سرعت آن را به نوار ابزار دسترسی سریع خوا اضافه کنید. روی فرمان در تب کلیک راست کنید و گزینه "Add to Quick Access Toolbar" را انتخاب کنید.

 

 

منبع خبر: wikihow

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر