کودک 10 ساله فنلاندی با هک اینستاگرام، جایزه 10 هزار دلاری را برد!

کودک 10 ساله فنلاندی با هک اینستاگرام، جایزه 10 هزار دلاری را برد!

دیجی رو: هک و امنیت سن سال نمی‌شناسید، به گزارش وب سایت Mashable به تازگی نوجوانی باهوش به دلیل کشف یک باگ امنیتی در اینستاگرام موفق شده که از فیسبوک جایزه‌ای 10 هزار دلاری دریافت کند. این باگ مربوط به راهی می‌شود که با استفاده از آن می‌توان نظرات کاربران را از سرور های سرویس اینستاگرام پاک کرد!

این کودک فنلاندی 10 ساله که نامش جانی است مدعی شده که نقص امنیتی موجود در اینستاگرام این توانایی را به وی داده است تا نظرات و نوشته‌های اینستاگرام یک خواننده آمریکایی به نام Justin Bieber را پاک کند! جانی حتی در حرکتی نمایشی و هک گروهی اینستاگرام به وسیله حذف نظرات آنها در یک صفحه‌ی آزمایشی قدم برای اثبات ادعای خود گذاشت! پدر این پسر به یک سایت خبری فنلاندی گفته است که جانی و برادر دوقلوی‌اش به نفوذ به وب سایت‌های ظاهرا امن زیادی پرداخته اند، اما نفوذ به اینستاگرام بزرگترین هک آنها بوده است!

جایزه 10 هزار دلاری بخشی از برنامه فیسبوک برای کشف باگ‌ها می‌باشد که به هکر های کلاه سفید و محققانی که بتوانند باگی در کدها پیدا کنند ارائه می‌شود. در سال 2015، فیسبوک گزارش داد که به منظور کشف 13 هزار باگ، مبلغی در حدود 936 هزار دلار به 210 پژوهشگر مختلف پرداخت کرده است که 102 عدد از این باگ‌ها بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر