طراحی ماوس با قابلیت کنترل از طریق حرکات سر برای معلولین

طراحی ماوس با قابلیت کنترل از طریق حرکات سر برای معلولین

با توجه به محدودیت در استفاده از ماوس‌های معمولی و صفحات لمسی برای کاربران معلول یا دارای اختلالات حرکتی، یک طراح و مخترع ترکیه‌ای ماوس هوشمند با قابلیت تبدیل حرکات سر به سیگنال‌های نشانگر ماوس در رایانه را طراحی کرد. حال اولین ماوس قابل کنترل با حرکات سر برای راحتی بیشتر افراد معلول یا دارای مشکلات حرکتی طراحی و تولید شد. این ماوس که شبیه عینک می باشد، GlassOuse نام دارد.

به نقل از ایستگاه ای تی عملکرد ماوس جدید GlassOuse بسیار آسان و کاربردی است و کاربران معلول تنها باید آن را مانند عینک در مقابل چشم نصب کنند و گیرنده فرمان کلیک را در دهان خود قرار دهند تا با استفاده از فناوری بلوتوث کامپیوتر خود را کنترل کنند.

به گفته طراح این عینک، دکمه دهانی کلیک از مواد کاملا بهداشتی و ضدباکتری ساخته شده و برای اطمینان از عملکرد صحیح، آزمایش‌های زیادی از جمله تست ۵۰ هزار کلیک تحت فشار سه‌ تن روی آن انجام شده است. قیمت ماوس ردیاب حرکات سر با نام تجاری GlassOuse حدود ۱۴۹ دلار است که در صورت تامین بودجه به زودی تولید خواهد شد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر