تبلت جدید لینوکس درصدد تولید اوبونتوی دسک تاپ موبایل است

تبلت جدید لینوکس درصدد تولید اوبونتوی دسک تاپ موبایل است

طرفداران حریص اوبونتو گزینه جدیدی از تجهیزات فناوری ام-جی آمریکا را برای سیستم عامل در حال اجرای لینوکس دارند که چهار مدل را در کمپین جدید ایندیگوگو منتشر می کند.

جمع آوری کمک برای تبلت جولا سیلفیش در ایندیگوگو نتیجه خوبی را برای حامیان فرعی اندروید نداشت، البته در نهایت پول زیادی را از دست ندادند، اما زمان زیادی را برای این محصول هدر دادند. فناوری ام-جی امیدوار است که همه  با این تجربه از دستگاه های اوبونتو ناامید نشوند.اگر فناوری ام-جی به هدف 200،000 دلاری خود برسد، این شرکت وعده ارائه مینی تانتوی 10.1 اینچی  را به میزان 230دلار در ماه اوت می دهد. این دستگاه با یک پردازنده اینتل اتم 1.92گیگا هرتزی ، ذخیره ساز 2 گیگابایتی و 64 گیگابایتی و صفحه نمایش HD با پیکسل های 1920 در 1200 منتشر شده است.

این شرکت می گوید که تبلت هایی به صورت نمونه دارد و در مراحل تست طرح نهایی است، اما نیاز به پول نقد اضافی برای شروع تولید دارد.نیازی به گفتن نیست که حامیان باید قبل از قمار در محصولی که برای تحویل،ضمانتی ندارد احتیاط کنند.
این کمپین با شور و شوق بر روی تبلت جدید اوبونتو همراه با راه اندازی پیش فروش Aquaris M10  طراحی شده با اوبونتوی  290دلاری -اولین تبلت اوبونتو در جهان- سرمایه گذاری می کند.همان طور که  فناوری ام-جی اشاره می کند، هدفش این است که یک تبلت x86 / x64 بسازد، به طوری که دستگاه  بتواند اوبونتوی دسکتاپ را اجرا کند،برخلاف دستگاه  مبتنی بر ARM BQ، که فقط می تواند اوبونتوی لمسی را اجرا کند.


این شرکت می گوید که تبلت ها با آخرین نسخه پایدار از اوبونتوی دسکتاپ  LTS 16.04 همراه با نسخه فعلی از رابطی یکتا منتشر خواهند شد.فناوری ام-جی نیز نسخه 300 دلاری تبلت تانتوی 10.1 را با مشخصاتی مشابه به عنوان مدلی ارزان تر، ارائه می کند،به جز این که پردازنده اش سریعتر ( 2.56GHz) است.در همین حال، مینی واکیزاشی 400 دلاری با صفحه نمایش 8.9  اینچی و  پردازشگر اینتل اتم 2.56GHz ، رم 4 گیگابایتی، و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می شود. مدل 450 دلاری با حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی ارائه می شود.همچنین دو نوع کاتانا را عرضه می کنند، تبلتی با صفحه نمایش 10.1 اینچی دارای یک پردازشگر اینتل اتم 2.56GHz ، رم 4گیگی، و یا 128 گیگا بایتی و یا 256 گیگابایتی، که به ترتیب 460 دلار و 500 دلار می ارزند.

این کمپین یک ماهه فقط به مدت یک روز فعال است، با این حال با 6 دلار و سه حامی تاکنون باقی مانده است ، که برای تقاضاهای این مجموعه خاص از تبلت اوبونتو فعالیت کنند.

 

منبع خبر: zdnet

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر