نصب xfdashboard روی xfce

نصب xfdashboard روی xfce

قبلا درباره slingshot menu مطلب نوشتم که یک dash زیبا برای search کردن برنامه هاست.امروز درباره یه dash دیگه میخوام مطلب بنویسم که اسمش xfdashboard هست و شبیه به dash میزکار گنوم طراحی شده.این dash رو احتمالا به زودی در مخازن رسمی میبینیم و به نظر میات که برای تیم توسعه دهنده میزکار xfce هم جذاب هست.

یکی از خوبیهایی که این dash  داره این هست که علاوه بر قابلیت سرچ برنامه به شما قابلیت جابه جایی برنامه ها روی میزکار های مختلف و مدیریت میزکارهای مختلف رو به شما میده. و علاوه بر اون شما میتونید برنامه های مورد علاقتون رو در قسمت سمت چپ dash قرار بدید.
البته متاسفانه این برنامه بدون اشکال نیست و گاهی قفل میکنه و سرعت سرچ برنامه نسبت به slingshot کمی کمتر هست ولی در کل برنامه سودمندی هست و امیدوارم پیشرفت کنه.

 

 

 

برای دیدن شیوه نصب در ادامه با من همراه باشید.
برای نصب روی توزیع های debian base مثل اوبونتو و مینت و … این کدها رو داخل ترمینال بزنید

sudo add-apt-repository ppa:xubuntu-dev/extras
  

  sudo apt-get update
  

  sudo apt-get install xfdashboard

 

برای نصب روی آرچ به این لینک مراجعه کنید.توزیع های دیگه هم میتونن به صفحه پروژه روی github مراجعه کنند.
برای اجرای برنامه کافی هست در ترمینال xfdashboard رو تایپ کنید
راه مناسبتر هم این هست که براش یه  keyboard shortcut درست کنید که با زدن دکمه کیبرد اجرا بشه(من دکمه super یا همون مرحوم windows رو پیشنهاد میدم ).
برای این کار وارد setting manager بشید و بعد وارد قسمت keboard بشید. و بعد در قسمت application shortcut روی add کلیک کنید و مثل تصویر زیر عمل کنید و بعد ok کنید و کلید مورد علاقتون رو برای اجرای برنامه انتخاب کنید و ok کنید.

 

 

 

حالا با زدن کلید روی کیبرد xfdashboard اجرا میشه.برای انتخاب theme های مختلف برنامه میتونید وترد setting manager بشید و اونجا روی xfdashboard setting کلیک و کنید و از اونجا میتونید تم های متفاوتی رو اتخاب کنید و یه سری تنظیمات هم برای برنامه قرار داده شده.راهنمای برنامه رو میتونید در این لینک پیدا کنید.
امیدوارم که این پست بتونه بهتون کمک کنه

 

علی رضا  امیر صمیمی

علی رضا امیر صمیمی

علیرضا یک عاشق تمام معنا به دنیای نرم افزارهای آزاد به خصوص گنو/لینوکس ، او اعتقاد دارد برای انجام کارها در کامپیوتر باید اسکریبت نویسی کنی از همین رو حاصل کارهای خود را بازنشر میکند علاوه بر تمام گفته ها علیرضا موزیسین ، نوازنده ، مدرس تار و سه تار و بربت(بربط) و در شیراز زندگی میکند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر