سرانجام خالقان سیری، دستیار صوتی Viv را معرفی کردند

سرانجام خالقان سیری، دستیار صوتی Viv را معرفی کردند

در روزهای گذشته به استحضار شما رساندیم همان تیمی که دستیار صوتی محصولات اپل یعنی سیری را ساخته‎اند به دنبال ساخت یک دستیار مجازی هوشمند جدید به اسم Viv هستند. Viv در ساده‎ترین تعریف خود یک دستیار صوتی است که گفتار و فرمان‎های صوتی پیچیده را درک می‎کند ولی سطح قابلیت‎های آن به دنبال یکپارچه و ادغام شدن با اپلیکیشن‎های شخص ثالث بسیار توسعه می‎یابد.

این تیم امروز از نسخه‎ی اولیه‎ و دموی این دستیار صوتی، که بسیار قدرتمند هم به نظر می‎آید، رونمایی کرد. Viv حتی در سطح تنظیمات کنترل‎شده‎ی خود می‎تواند درخواست‎های پیچیده را درک کند و گزینه‎های جالبی در رابطه با اپلیکیشن‎های شخص ثالث در اختیار بگذارد. درست نظیر تمامی دستیارهای صوتی دیگر، شما می‎توانید از آن سوالاتی در رابطه با هوا بپرسید ولی این نسخه‎ی آزمایشی قدرت خود را در فهم زبان در رابطه با سوالاتی نشان داد که احتمال پرسیدن آن‎ها خیلی کم است نظیر “آیا سه روز قبل در سیاتل باران بارید؟” و یا ” آیا هوا پس فردا در منطقه‎ی پل دروازه‎ طلایی از 70 درجه‎ی سانتی‎گراد گرم‎تر خواهد بود؟”. درک این چنین سوالاتی به خودی خود چشم‎گیر است، ولی یکپارچگی با اپلیکیشن‎های شخص ثالث چیزی است که برگ برنده‎ی Viv به شمار می‎رود.

Viv با استفاده از اپلیکیشن رایگان Venmo قادر به ارسال پول به اشخاص، سفارش گل از طریق اپلیکیشن Pro Flowers، پیدا کردن اطلاعات مورد نظر در نتایج جستجو و رزرو هتل‎ها است. این نسخه‎ی دمو و آزمایشی با نصب بر روی آیفون به نمایش گذاشته شده ولی هنوز مشخص نیست که آیا این اپلیکیشن برای دستگاه‎های اندرویدی هم عرضه خواهد شد یا خیر، با آنکه احتمال آن به نظر وجود دارد.

Viv از بسیاری جهات مشابه با ربات‎های گفتگوی مایکروسافت یا فیس‌بوک بوده ولی قادر است فرمان‌های صوتی را درک کند. از سوی دیگر می‎توان آن را با نسخه‎ی موبایل دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا مقایسه کرد. به هر حال، تکنولوژی جالبی بوده که در آینده می‎تواند بسیار مفید باشد. متاسفانه، هنوز زمان عرضه‎ی نسخه‎ی نهایی این اپلیکیشن مشخص نیست. در حال حاضر، این تیم بیشتر قصد جلب‎کردن توسعه‎دهندگان را برای بالا بردن سطح قابلیت‎های آن دارد. در نهایت باید اشاره کنیم که خیلی از افراد بی‎صبرانه منتظر ورود Viv و نحوه‎ی واکنش سیری و Google Now و دیگر دستیارهای صوتی هستند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر