ردیاب بعدی تناسب اندام شما می تواند بر روی پوستتان باشد

ردیاب بعدی تناسب اندام شما می تواند بر روی پوستتان باشد

راز هر قطعه پوشیدنی خوب از فناوری ها این است که احساس نکنیم یک تکنولوژی را پوشیده ایم. هر چه سبک تر ، نرم تر و انعطاف پذیر تر باشد ، بهتر است، گویی که آن قطعه را مانند پوست خود حس می کنیم.

ایده ای به نام " پوست فوتونی ارگانیک فوق منعطف " وجود دارد که یک لایه فوق العاده نازک پلیمر با دیودهای نوری ، یا PLEDs است که ادغام آن ها به ایجاد نوعی پوست منجر می شود و بدنتان را به یک دستگاه پوشیدنی تبدیل می کند. مواد توسعه داده شده توسط محققان دانشگاه توکیو از یک صفحه کششی فوق العاده کوچک چراغ های کوچک تشکیل شده است که می تواند رنگ های اصلی را شبیه به یک صفحه نمایش پیکسلی منتشر کند.

با توجه به تیم توسعه این فن آوری، کل سیستم فقط 3 میکرون نازک است –که  نازک تر از بالاترین لایه های اپیدرمی پوست انسان می باشند - و می توانند به عنوان یک صفحه نمایش یا سنسور بدون ترک خوردگی در حین حرکت، عمل کنند. نمونه اولیه آن قادر به اندازه گیری میزان اکسیژن پس از کشیده شدن روی نوک انگشتان  بود، در حالی که یکی دیگر از این نمونه ها صفحه نمایش ساده عددی است که در پشت دست یک فرد بود و اعداد را مانند یک صفحه نمایش ماشین حساب بصورت روشن نشان می داد.
این اولین بار نیست که ما سنسورهای پوشیدنی پوستی را دیده ایم ، استودیویی در آستین تگزاس، بر روی " تات های تکنولوژی " کار می کند که می تواند علائم حیاتی کاربر را به صورت یک خال کوبی موقت ظاهر کند.مجموعه این سنسورها جدا و نازک است،و پوشش محافظی است که مانع ورود رطوبت و هوا می شود .
در حالی که ممکن است توسعه بیشتری را در ساعت اپل یا فیت بیت قبل از پیوندهای  پوست ببینیم، استفاده از آن برای بدن با هیچ نفوذی با برچسب پوست الکترونیکی(e-skin) بیشتر مشاهده می شود.

منبع خبر: techradar

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر