صفحه کلید Gboard گوگل را حتما روی دستگاه های iOS خود نصب کنید !

صفحه کلید Gboard گوگل را حتما روی دستگاه های iOS خود نصب کنید !

صفحه کلید جدید گوگل که برای دستگاه های iOS ساخته شده است ، حقه هایی را در آستین خود دارد که حسادت کاربران پلت فرم اندروید را بر می انگیزد .

گوگل اخیرا یک صفحه کلید جدید را برای کاربران پلت فرم iOS ارائه کرده است که توانایی انجام کارهایی بیشتر از وارد کردن یک متن را دارد . قابلیت جست و جوی این صفحه کلید و چند ابزار دیگر از جمله آپشن هایی می باشند که اپل هنوز آن ها را در هیچ یک ار صفحه کلید های خود ارائه نکرده است .

اگر که برای مدتی از جی بورد ( Gboard ) گوگل استفاده کنید می فهمید که این صفحه کلید یکی از بهترین صفحه کلیدهایی می باشد که تا به حال برای آیفون و آی پد ساخته شده است . 5 دلیل برای این برتری وجود دارد که در این نوشتار شرح داده شده اند .

قابلیت جست و جو

جی بورد یک کلید داخلی جست و جو دارد که در سمت چپ قابلیت پیش بینی کننده لغت گذاشته شده است . با لمس کردن این ابزار یک نوار جست و جو باز می شود که کاربران می توانند سوال های مورد نظر خود را در آن تایپ کنند . این نوار جست و جوگر یافتن وب سایت ها ، شغل ها ، مخاطبان و اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا را برای کاربران تسهیل می سازد . این ابزار همچنین بعد از یافتن نتایج برگه های یادداشتی را برای کاربر باز می کند که کاربر می تواند با یک بار لمس کردن این برگه ها ، نتایج جست و جوی خود را در آن ها کپی و ذخیره کند . با جی بورد کاربر می تواند در حین مکالمه با مخاطب خود مطالب مورد نظرش را نیز جست و جو و ارسال نماید .

دسترسی راحت به  ایموجی ها

در پلت فرم iOS کاربر برای وارد کردن یک ایموجی باید از یک صفحه کلید اختصاصی استفاده کند اما در جی بورد یک چهره خندان در کنار کلید فاصله گذار تعبیه شده است که کاربر می تواند با ضربه زدن بر روی آن به لیست ایموجی های خود در کوتاه ترین زمان دسترسی داشته باشد . 

تایپ لغزشی

صفحه کلیدهای دیگری نیز به صورت آپشن برای پلت فرم iOS عرضه شده است که تایپ لغزشی را برای کاربران به ارمغان می آورد اما جی بورد توانسته است این روش تایپ را به گونه ای بهتر ارائه کند . یکی از دلایل این برتری این است که جی بورد تا جای ممکن کاربر را از اصلاح کردن لغات تایپ شده معاف می سازد . کاربرانی که تا به حال از صفحه کلید اندروید گوگل استفاده کرده اند راحت تر می توانند با جی بورد در پلت فرم iOS ارتباط برقرار کنند .

تصاویر متحرک ( GIF )

گاهی در مکالمه بهترین جواب را باید با فرستادن یک تصویر متحرک داد . جی بورد کاربر را قادر می سازد تا بدون تغییر دادن صفحه کلید و یا نرم افزار بهترین تصویر متحرک را برای مخاطب خود ارسال کند . برای استفاده از این قابلیت کاربر تنها باید ابتدا روی گزینه ایموجی و سپس روی گزینه GIF ضربه بزند . با انجام این کار فایل های GIF و دسته بندی های جست و جو شده این تصاویر در کنار یک قابلیت جست و جو گر تصاویر GIF نمایان می شود .

قابلیت تنظیم سازی

جی بورد آپشن های تنظیم سازی مختلفی را از طریق منو Settings خود در اختیار کاربران می گذارد . به طور مثال کاربر می تواند با فعال کردن قابلیت location access صفحه کلید ، در هنگام جست و جو ، اطلاعات مرتبط با وضعیت آب و هوا و ساعت های کار رستوران های موجود در مکان خود را نیز دریافت کند . با جی بورد کاربر همچنین می تواند بدون ترک کردن مکالمه خود ، با فعال کردن قابلیت contact search اطلاعات مخاطبانش را راحت تر به اشتراک بگذارد . به طور خلاصه می توان گفت که جی بورد به راحتی خود را با سلیقه و خواسته های کاربران وفق می دهد . 

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر