چگونه متنی را با قسمت خودکار متن (Auto Text) ورد ماکروسافت به مطلب اصلی اضافه کنیم؟

چگونه متنی را با قسمت خودکار متن (Auto Text) ورد ماکروسافت به مطلب اصلی اضافه کنیم؟

همه ما تکه های زیادی از متن داریم که باید مرتبا آن ها را تایپ کنیم. مانند آدرس، اسم های طولانی یا عبارات، یا حتی جدول ها و عکس هایی که مکرر مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی Auto Text در ورد این اجازه را به شما می دهد که این متن ها را ذخیره کنید و به سرعت با استفاده از چند کلید آن ها را بیفزایید. بنابراین شما زمان کمتری را برای تایپ کردن هدر می دهید.

ویژگی Auto Text مدت هاست که بخشی از آفیس بوده است، اما در حال حاضر بخشی از قسمت های سریع  (Quick Parts) است که اولین بار به آفیس 2007 اضافه شد. علاوه بر Auto Text از ویژگی های Quick Parts این است که می توانید قابلیت (مانند عنوان و نویسنده) و زمینه (مانند تاریخ و شماره صفحه) را برای متن خود در نظر بگیرید.
 Quick Parts و Auto Text همچنین به عنوان بلوک های ساختمان شناخته می شوند و ورد شامل تعداد زیادی بلوک از پیش ساخته شده است. شما همچنین می توانید هر تعداد بلوک ساختمانی که خواستید به آن بیفزایید.
شما قادرید مطالبی را که مجددا قابل استفاده اند به اسناد دیگر که به صورت اتوماتیک به روز رسانی خواهند شد وارد کنید. با این حال هنگامی که متنی برای اولین بار با استفاده از قسمت Auto Text اضافه شود، پس از آن هنگامی که شما Auto Text را تغییر دهید آن متن به صورت اتوماتیک تغییر نخواهد کرد.
نرم افزار های دیگری همچون PhraseExpress که رایگان است و برای ویندوز می باشد کاری گسترده و مشابه را انجام می دهد. این فوق العاده است از این جهت که بر روی هر برنامه ای نه تنها ورد کار می کند، اما Auto Text دارای مزایایی برای استفاده است مثلا گزینه های قالب بندی بیشتری (به خصوص برای کلمه های خاص) نسبت به PhraseExpress دارد و هر کجا ورد باشد قابل دسترس است. پس اگر شما قادر به نصب برنامه های شخص ثالث بر روی کامپیوتر کار خود نیستید همچنان می توانید از متن خودکار بهره مند شوید.
شما تنها می توانید Auto Text های جدید را در  قالب های پیش فرض ذخیره کنید  و این قابلیت برای ذخیره در اسناد وجود ندارد. به صورت پیش فرض Auto Text های جدید در قالب Normal.dotm ذخیره می شوند. این قابلیت در دسترس بودن متن های خودکارتان را به سیستمتان محدود می کند مگر این که شما قالب های Normal.dotm خود را با سیستم های دیگر به اشتراک بگذارید. می توانید Auto Text ها را به قالب های سفارشی اضافه کنید اما برای این کار محدودیت هایی وجود دارد که در ادامه در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد.
چگونه یک ورودی جدید خودکار ایجاد کنیم؟
برای شروع یک فایل ورد جدید درست کنید و محتویات (متن، تصاویر، جدول و ...) مورد نظر خود را که می خواهید به عنوان یک ورودی Auto Text اضافه کنید وارد کنید. آن را برجسته کرده و بر روی درج تب کلیک کنید.
اگر می خواهید که متن ورودی خودکار را با قالب بندی پاراگراف برای همه ی ورودی ها از جمله آخرین پاراگراف اضافه کنید، مطمئن شوید که علامت پاراگراف در انتهای پاراگراف شامل انتخاب های شما است. علامت پاراگراف قالب بندی را برای پاراگراف های شما ذخیره می کند. هنگامی که شما علامت پاراگراف انتهای متن را انتخاب نکنید، وقتی آن را اضافه می کنید، قالب بندی پاراگراف های اطراف خود را می گیرد. اگر علامت پاراگراف را انتهای هر پاراگراف مشاهده نمی کنید، می توانید در قسمت تنظیمات انتخاب کنید که نمایش داده شود. هر قالب بندی که به محتوای Auto Text خود وارد کنید، به طور خودکار در متن خودکار ورودی ذخیره می شود.
در مرحله بعدی بر روی قسمت کاوش قطعات سریع کلیک کنید و و موس را به منوی Drop down حرکت دهید. سپس ذخیره ی خودکار انتخاب گالری را از منو انتخاب کنید.
توجه: ممکن است قسمت انتخاب سریع ذخیره در بخش گالری را به صورت مستقیم در منوی Quick Parts ببینید. این گزینه متن انتخاب شده را به صورت ورودی Quick Parts وارد می کند. 
به این ترتیب شما می توانید متن های خود را بدون تایپ دوباره به برنامه اضافه کنید.

 

 

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ارش

جمعه, 24 اردیبهشت 1395

در ابتدای آموزش ذکر کردید که قبلا چگونگی ارجاع یک متن از اسناد دیگر در ورد را آموزش داده اید .
من در سایت جستجو کردم ولی متاسفانه این مطلب رو نیافتم و .
امگر امکانش هست لینک مطلب رو قرار بدید .

با تشکر

پاسخ

ثبت نظر