اینگونه نفس بکشید تا به آرامش برسید

اینگونه نفس بکشید تا به آرامش برسید

بررسی‌ها نشان داده می‌توان با فراگیری روشی برای نفس کشیدن در چند ثانیه بدن را به آرامش و لذت رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استرس، فشارهای روحی و اضطراب از جمله اثرهای جانبی پیشرفت علم و مشغله‌های تمام نشدنی روزانه است. صرف نظر از جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی و شغل مورد نظر همه افراد در طول روز بارها دچار حمله‌های عصبی ناشی از نگرانی و اضطراب می‌شوند.

موقعیت شغلی، مسئولیت خانوادگی، امتحان، آزمون‌های شغلی و فشارهای اجتماعی همگی سبب فشار روحی می‌شوند. از جمله علائم اضطراب و نگرانی سرخ شدن صورت، گر گرفتن، لرزش دست، تنگی نفس و تعرق به خصوص در ناحیه دست‌ها است. این در حالی است که می‌توان با یادگیری روشی برای نفس کشیدن همه نگرانی‌ها را از خود دور کرد و به آرامش رسید.

مطالعه‌ای جدید نشان داد به جای نفس عمیق سعی کنید برای چند ثانیه محکم و با قدرت نفس بکشید. در این روش با وارد کردن شوک به رشته‌های عصبی کل بدن به آرامش می‌رسد، از این طریق سردردهای خفیف و خستگی نیز تا حدودی درمان و مهار می‌شود.

در این نوع تنفس سعی کنید زمان فرو دادن هوا 4 ثانیه و بیرون دادن آن 8 ثانیه طول بکشد و بار دیگر فرو دادن هوا 8 ثاتیه و بیرون دادن آن 16 ثانیه طول بکشد. تلاش کنید این کار را به طور تصاعدی انجام دهید و ثانیه‌های آن را همینطور افزایش دهید. علاوه بر آرامش با این کار سیستم عصبی بدن تقویت می‌شود و به مرور زمان کمتر به حمله‌های عصبی واکنش نشان می‌دهد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر