بهترین تصورات از گوشی های هوشمند که ای کاش واقعی بودند

بهترین تصورات از گوشی های هوشمند که ای کاش واقعی بودند

ما در اینترنت 10 تصور از گوشی های هوشمند که بیشترین طرفداران را دارند و جزو بهترین ها هستند پیدا کرده ایم و معرفی می کنیم.

1.نوکیا مورف

طراح:نوکیا

قدمت نوکیا مورف به سال 2008 برمی گردد، اما هنوز هم یکی از طرح های جذاب است. این سیستم دارای قابلیت خمیدگی، صفحه نمایش کششی و قطعات شفافی است که با استفاده از فناوری نانو قادر است به دو شکل متفاوت درآید و هر زمان که نیاز بود نرم یا سفت شود.فرم کشیده آن به اندازه یک تبلت است، اما می تواند به صورت تلفنی کوچکتر، ضخیم تر و یا به صورت دستبندی باشد.نوکیا مورف می تواند با استفاده از انرژی خورشیدی خود را شارژ کند و هم چنین دارای سطحی ضد آب می باشد. به علاوه، دکمه های صفحه نمایش روی یک لایه لمسی قرار دارند.

 

2.آیفون نکست جی

طراح:ساموئل لی وان

آیفون نکست جی تلفنی پوشیدنی است که کمی بزرگ تر از یک دستبند است، صفحه نمایش کوچکی دارد که با استفاده از پروژکتورش می تواند صفحه بزرگتری را در کف دستتان نمایش دهد.اندازه صفحه نمایش به اندازه دستتان محدود است - به علاوه شما هرگز قادر به نگه داری آن با دو دست نیستید.در حال حاضر این گوشی بسیار فشرده تر از هر گوشی هوشمند دیگری است.

 

3.موبایل اسکریپت

طراح:استودیوی موکوملوف

موبایل اسکریپت صفحه نمایش انعطاف پذیری دارد که می تواند به سمت بیرون گسترش یابد تا به یک تبلت تبدیل شود. علاوه بر این دستگاهی است که با یک ماده نانو پوشیده شده که می تواند نور خورشید را به انرژی تبدیل کند و باتری را برای مدت طولانی تری شارژ نگه دارد.شکل نازک تلفن غیر عادی است، اما در دنیای مستطیل های یکسان و تکراری،غیرمعمول بودن چیزی است که بیشتر به آن نیاز داریم و باعث جلب توجه می گردد.

 

4.ویندو فون

طراح:سن هان سانگ

ویندو فون را نباید با ویندوز فون اشتباه گرفت، ویندو فون یک گوشی کاملا شفاف مانند پنجره است. همچنین ظاهر خود را بر اساس آب و هوا تغییر می دهد، مثلا در یک روز آفتابی ظاهر خود را روشن می کند و در یک روز برفی ظاهری یخی به خود می گیرد.از دیگر ویژگی های آن توانایی ضربه زدن و با دست نوشتن روی بخار صفحه نمایش است.

 

5.نکسوس p3

طراح:انریکو ویکاری و جیسپه اوانزتو

نکسوس p3 ما را به یاد ال جی G5 می اندازد. این دستگاه اسلاتی دارد که شما می توانید سخت افزار اضافه ای را به آن اضافه کنید. هم چنین یک پورت کشویی دارد که صفحه کلید QWERTY یا گیم پد است. شما می توانید یک باتری عظیم 4,700mAh  را  برای سرگرم کردن خودتان به مدت طولانی استفاده کنید. نکسوس P3 عمر باتریش شگفت انگیزاست.تلفن های QWERTY بسیار نادر هستند و تا زمان تولید سونی اریکسون اکسپریا پلی، گوشی هوشمند دیگری که دارای گیم پد باشد وجود نداشت.

 

6.تلفن AUO

طراح: AUO

تعداد زیادی از تلفن ها قابلیت خمیدگی دارند، اما یکی از آن ها که نامش ذکر نشده AUO است که با استفاده از خمیدگیش کنترل می شود. به عنوان مثال، شما می توانید از لبه صفحه نمایش برای تغییر صفحه یک کتاب استفاده کنید و یا روی صفحه نمایش فشار دهید تا بر روی یک تصویر زوم شود.کیفیت این موبایل 720p است، اما ظاهرا با صفحه نمایش هایی با وضوح بالاتر نیز سازگار است.

 

7.ایسوس z2  پوسایدن

طراح:هی گه

اکثر تلفن های امروزه دارای طرح های ابتکاری جدید و ویژگی های غیر عادی هستند، اما ایسوس Z2 پوسایدن پاور قوی، پردازنده اینتل، رم 6 گیگا بایت و یک صفحه نمایش QHD  حجیم 6 اینچی دارد.این محصول در ذهن تولید کننده اش عملکردی کامپیوتری را ارائه می کند، بنابراین شما می توانید فراتر از آن چه که در یک تلفن هوشمند معمولی می بینید با آن بازی کنید.استفاده از باتری 6000mAh برای بیش از ده دقیقه باعث گرم شدنش می شود.با این حال سیستم خنک کننده آن از گرمای بیش از حدش جلوگیری می کند.ایسوس Z2 پوسایدن پوسته ای آلومینیومی دارد و چهار بلندگو در جلو دارد و در حالی که طراحیش آن قدرها جذاب نیست، قطعا زشت هم نیست.

 

8.فیلیپس فلوید

طراح:دینارد دا ماتا

فیلیپس فلوید از برخی جهات شبیه به نوکیا مورف است، اما به اندازه آن بلند پروازانه نیست، یعنی ممکن است چیزی شبیه به آن را در آینده نزدیک ببینید.مانند نوکیا مورف، فیلیپس فلوید را می توان به صورت یک دستبند دور مچ پیچید، و یا فقط به عنوان یک گوشی هوشمند استاندارد استفاده کرد. این گوشی فوق العاده باریک است، بنابراین شما احساس نخواهید کرد که آن را روی مچ دستتان پوشیده اید.این دستگاه از یک صفحه نمایش OLED با وضوح بالا استفاده می کند، اما فاقد فناوری نانو و هوشمندی های دیگر نوکیا مورف است.

 

9.موزیلا سی برد

طراح:بیلی می

تلفن های پروژکتوری ایده جدیدی نیستند. در واقع، آنها به فرم فیزیکی وجود داشته اند مانند لنووو اسمارت کست، اما لنووو فقط یک پروژکتور دارد در حالی که موزیلا سی برد دو پروژکتور دارد، و هنگامی که آن را به یک پایه متصل می کنید صفحه نمایشی بزرگ روی دیوار منعکس می شود.همچنین سی برد دارای یک دانگل بلوتوث/ IR است که می تواند به عنوان هدست و یا دستگاه کنترل استفاده شود، و با قرار دادن آن در بالای صفحه نمایش به شما اجازه حرکت حین صحبت با تلفن را می دهد. این ویژگی برای کاربران کسب و کار می تواند مفید باشد.

 

10.اطلس کنتیک

طراح:ریکاردو بیاو

اطلس کنتیک آنقدرها هوشمند نیست، چون شامل ویژگی های نسبتا پایه تلفن است، اما  از انرژی جنبشی برای شارژ شدن استفاده می کند، بنابراین شما می توانید تنها با حرکت دادن آن شارژش کنید. این ویژگی در هر زمانی می تواند فوق العاده مفید باشد.همچنین با طراحی منحصر به فرد و تمام فلزی و شیشه ای، خوب به نظر می رسد. ممکن است فکر کنید که این انرژی جنبشی انرژی کافی برای تلفن تامین می کند، اما اطلس کنتیک فقط یک مفهوم است و تحقیقات واقعی در این زمینه در حال انجام است، و این چیزی است که می توانید یک روز ببینید.

 

 

منبع خبر: techradar

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

M.seddigh

یک‌شنبه, 26 اردیبهشت 1395

از همه جالبتر ویندوفون هست

پاسخ

ثبت نظر