امپراتوری ایکس پوینت اینتل:از واقعیت تا ادعا!

امپراتوری ایکس پوینت اینتل:از واقعیت تا ادعا!

بازار ایکس پوینت اینتل آشفته و بی رونق است، در حالی که دنیا از این واقعیت مطلع نیست!

با مدیر ارشد  معماری ذخیره ساز 3D ایکس پوینت – فرانک هادی- گزارشی تهیه شده که قسمتی از آن را بیان می کنیم.
چرا هیچ خبری راجع به میکرون نمیشنویم؟این سکوت کی به پایان می رسد؟
روش سرمایه گذاری مشترک اینتل-میکرون ساختاربندی شده است. به گفته مردم 51 درصد ایکس پوینت جی وی متعلق به میکرون و 49 درصدش متعلق به اینتل است. میکرون حق خرید سهم اینتل را دارد، اما اینتل این حق را متقابلأ ندارد. هم چنین این عدم تقارن ایکس پوینت جی وی روی بازاریابی / روابط عمومی نیز تاثیر میگذارد، به طوری که برای مدتی میکرون را به طور موثری فلج کرد.این مدت زمان مشخص نیست، اما ما فکر می کنیم  به جای سالها، چندین ماه طول بکشد. 

یک جنبه دیگر جی وی این است که تراشه ایکس پوینت از یک مکان می آید و ما با اطمینان می توانیم فرض کنیم که درایوهای ایکس پوینت  یا از اینتل یا از میکرون، همان جزئیات عملکرد اساسی را به اشتراک می گذارند. بنابراین وقفه ، IOPS، توان و مقاومت درایو Optane، اساسا با درایو ایکس پوینت میکرون یکی است.در حال حاضر، موقعیت 1,000 x ایکس پوینت در بازار، به این معنی است که ایکس پوینت 1000 برابر سریعتر از فلش است و 1،000 بار مقاوم تر است. فلش درایوهای خوب امروزه آنقدر کند و با عمر پایین هستند که این نرخ ها را توجیه می کنند. اما این آمار برای امروز نیست و بر اساس آخرین آمار منتشر شده از اینتل در گذشته است.میزان کارایی ایکس پوینت  به شدت اغراق آمیز است.

آخرین آمار ایکس پوینت
بررسی  گزارش هادی و نسخه ی دموی IDF شنژن، این مقادیر را آشکار کرد:

• فرآیند 20nm
• SLC  (یک بیت / سلول)
• زمان تاخیر یا وقفه 7 میکروثانیه یا 7000 نانو ثانیه
• 78،500 به عنوان IOPS خوانده شده  / نوشته شده
• رابط  NVMe

بنابراین ایکس پوینت 1000 برابر سریعتر از SSD ها، با فلش کارت Intel PC3700 است که زمان تاخیرشان 85 میکروثانیه است. ایکس پوینت 12 بار سریع تر از یک فلش کارت مدرن PCIe است ، 16 برابر سریع تر از زمان تاخیر خواندن فلش درایوهای 7100 یا 9100 یک میکرون NVMe  است، و شش برابر سریع تر از زمان تاخیر ارسال درایوها است.اعداد تصادفی IOPS پنج برابر سریعتر از خواندن/نوشتن تصادفی PC3700 با 15،000 تا IOPS است.بنابراین در سرعت ایکس پوینت به میزان ده برابر غلو شده است. 

با چنین تفاوت ویرانگری بین واقعیت و ادعا راجع به زمان تاخیر و IOPS، ما واقعا در مورد ادعای مقاومت 1000 برابری ایکس پوینت تردید داریم.لطفا این اعتیاد به بازاریابی غیر واقعی ایکس پوینت را متوقف کنید. کاملا مشخص و واضح است و هر کسی این را می داند که بازار ایکس پوینت بی رونق شده است ، و در حال حاضر کشتی امپراتوری ایکس پوینت به قدر کافی به گل نشسته است!

منبع خبر: theregister

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر