آیا سونی اکسپریا Z5 با SD 820و رم 4 گیگابایت و باطری 4500mAh در سپتامبر رونمایی خواهد شد؟

آیا سونی اکسپریا Z5 با  SD 820و رم 4 گیگابایت و باطری 4500mAh در سپتامبر رونمایی خواهد شد؟


خبرها حاکی از این است که احتمالا در سپتامبر گوشی های Z5 و مدل های کامپکت و اولترا آن که در ژاپن ساخته شده است پرده برداری می شوند.در حالی که اکسپریا Z4 و Z3+ به تکامل رسیدند و جای پیشرفت بیش تری نداشتند سونی تصمیم گرفته است از نسل جدید گوشی های خود پرده برداری کند و احتمالا Z5  انقلابی در گوشی ها ی سونی خواهد بود.


فعلا هیچ اطلاعاتی در مورد صفحه نمایش آن وجود ندارد.اما شایعاتی درمورد استفاده ی سونی از پردازنده های Qualcomm Snapdragon 820 SoC وجود دارد.
رم این مدل به احتمال قوی 4 گیگابایتی خواهد بود و این کمپانی از اسکنر اثر انگشت یا همان fingerprint scanner استفاده کرده است.
منبع تغذیه ی این گوشی جدید باطری قدرتمند  4500mAh خواهد بود.
انتظار می رود دوربین عقب Z5 مانند همیشه قوی باشد و با آخرین تکنولوزی های این کمپانی همسو باشد.دوربین عقب آن 21 پیکسلی است و این کمپانی از سنسورهای Exmor RS IMX230 CMOS  برای دوربین های این مدل استفاده می کند.
اکسمورExmor نوعی فناوری است که که شرکت سونی به حسگرهای سیماس CMOS افزوده است.این حسگر ساختاری با پس زمینه ی روشن و شفاف دارد که به طور انحصاری توسط شرکت Sony طراحی شده است.از ویژگی های سیماس مصرف انرژی بسیار کم است و دقت بالایی دارند. این حسگر با این هدف طراحی شده که به دوربین های عکاسی این توانایی را بدهد که حتی در محیط های با نور ضعیف (مثل نور شمع) عکس‌هایی باکیفیت بگیرند.در ابتدا سونی از این تکنولوژی در دوربین های فیلمبرداری و  عکاسی خود استفاده کرد و بعدها گوشی های خود را به این سنسورها مجهز نمود.
طراحی بدنه  این مدل به احتمال زیاد همانند قبل خواهد بود و تغییری نخواهد داشت یعنی در  قسمت پشت و جلو از پوشش شیشه‌ای OmniBalance استفاده شده است.
روی هم رفته این مدل  تقریبا مشابه مدل های دیگر z خواهد بود و تغییر اساسی نداشته است. با این حال باید منتظر ماند تا گزارش های بیشتری منتشر شود.این کمپانی هم مانند کمپانی هایی مانند اپل  سیاست های خود را دارد و اخبار را کم و بیش تکذیب و یا تایید می کند.شایعاتی که تا به حال منتشر شده اند چندان هم قابل اتکا نیستند و نمی توان از حالا در مورد محصول جدید سونی دست به قضاوت زد.باید منتظر بود تا مشخص شود آیا سونی تحول اساسی در تولید این محصول داشته است و یا تنها مدل های قبل سری z را باز طراحی جزیی کرده است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر