پی9: جهشی بزرگ در تصویربرداری هواوی

پی9: جهشی بزرگ در تصویربرداری هواوی

هوآوی با لایکا همکاری کرده و پی 9 را تولید کرده است.لازم به ذکر است که این گوشی 5.2 اینچ است و بزرگتر از پی 9 پلاس نیست.

کیفیت تصویربرداری با دو دوربین پی 9 خوب است. تنظیمات و افکت های سرگرم کننده ای دارد که برای  بسیاری از کاربران دوست داشتنی است، و عکس های قابل توجهی می گیرد.پی 9 می تواند در گروه بهترین دوربین های درجه یک به عنوان گل سرسبد مورد بحث قرار گیرد.

اما همکاری لایکا واقعا سروصدای زیادی را به راه انداخته است.و این موضوع کاملا به خاطر هوآوی یا لایکا نیست. بلکه به خاطر قوانین فیزیک اعمال شده در این دوربین است! بر اساس قوانین فیزیک ،پی 9 در پایان روز هنوز هم یک گوشی هوشمند با فاصله کانونی کوتاه است. حتما می پرسید که این یعنی چه؟لنزهای با فاصله کانونی کمتر، زاویه دید بازتری دارند. این لنزها ظاهر و احساس متفاوتی به عکس شما می دهند. وسعت بیشتری را پوشش می دهند. در پرسپکتیو اغراق می کنند و باعث می شوند فاصله میان پیش زمینه و پس زمینه بیشتر به نظر برسد.

تصویربرداری با پی 9 سرگرم کننده است. به طور کلی پی 9  یک گوشی خوب است، اما با جاه طلبی های هوآوی و محدودیت های نرم افزاریش، خودش را تضعیف کرده است.حتما فکر می کنید که این بخاطر EMUI است؟ بله ، EMUI  هنوز هم در سطحی پایین تر یا میان رده قرار دارد! همانطور که میدانید گوشی های شرکت هوآوی با یک اینترفیس یا رابط کاربری اختصاصی به بازار عرضه میشوند که Emotion UI نام دارد. با توجه به شکل زیر، آیکون ها همیشه در پوسته EMUI هوآوی قرار دارند و در حال حاضر شما نمی توانید به یک لانچر سوم آن را تغییر دهید.  یعنی EMUI  قادر به راه اندازی لانچرسومی به عنوان پوسته پیش فرض نیست. در اینجا قبل از بررسی تصویربرداری نمای کلی دستگاه بیان می شود.

ضد آب نیست، اما رادیویی بزرگ دارد!
هواوی  باریکی و ظرافت را عرضه می کند ، اما هیچ تعهدی در مورد ضد آب بودن و یا شارژ بی سیم ندارد. با این وجود سونی هنوز هم قوانینی برای  ماندگاری باتری و ضد آب بودن دارد. هم چنین عمر باتری سامسونگ گلگسی S7 بسیار عالی است، و از هر دو استاندارد شارژ بی سیم -  Qi و Powermat - پشتیبانی می کند.پی 9 دارای طراحی باریک، شارژ سریع، یک صفحه نمایش فول اچ دی 1080x1920 است،اما QuadHD نیست.حافظه رم 3GB (یا 4GB برای مدل 64GB)و جا برای یک کارت SD  و سیم کارت دوم دارد.
مانند هواوی های قبلی، عملکرد رادیوی پی 9 بسیار بالاست، و با دریافتی قوی و سریع همراه است.پی 9 بهترین سیگنال تماسی را دارد که تا به حال استفاده شده است. EMUI  هوآوی (Emotion UI) بخشی از یک پکیج است که نرم افزار مدیریت تلفن و ناتیفیکیشن ها و تنظیمات خود هوآوی را دارا است. 
تصویربرداری:
لایکا با هواوی نام تجاری جدیدی را روی کار آورده اند. صدای دوربین لایکا و UX مدرن آن دوباره تولید شده است.این دوربین دارای سنسوری دوگانه است. هم چنین دوربینی فوق العاده سریع  است و سیلیکون پردازش تصویر ویژه آن کار فیلترینگ را انجام می دهد و افکت ها آنی می باشند. یکی از دو سنسور تک رنگ است، و کارهای بسیاری به منظور بهبود تصویر گرفته شده توسط سنسور دیگر انجام می شود.ممکن است تعجب کنید اگر بدانید هیچ OIS سخت افزاری ای وجود ندارد، و فیلم ها به نرم افزار تکیه می کنند.تثبیت کننده تصویر (optical Image Stabilization) یا به اختصار  OIS  یک ماژول است که در لنز دوربین تعبیه شده و به کاربر این امکان را می دهد که عکس گرفته شده را از طریق تغییر مسیر نوری سنسور دوربین تثبیت کند. نکته کلیدی این سیستم این است که قبل از آنکه تصویر گرفته شده تبدیل به داده های دیجیتالی شود،ابتدا بر روی سنسور تثبیت می شود.گفتنی است؛شرکت های مختلف نام های متفاوتی برای این ماژول انتخاب کرده اند همچنین بیشتر گوشی های هوشمند که در سال 2014 تولید شده اند،از این وی‍ژگی در تلفن های خود استفاده کرده اند.

 

هواوی هر سال بهتر می شود: پی 7 از دو سال پیش واقعا رضایت بخش تر است.هم چنین  امروزه، سیلیکون کمتر آزار دهنده است.و مایه شگفتی است که پی 9 هم چنان در حال فروخته شدن است که این جهشی بزرگ برای هواوی است. 

خلاصه بررسی: تصویربرداری سرگرم کننده است: قیمتی مقرون به صرفه با شاخص 449 £ (excl.VAT).

مشخصات هواوی پی 9:
دو سیم کارت 4G/LTE  با آندروید مارش مالو (V6)
با شبکه های آمریکا، چین، انگلستان و فراتر از این ها کار میکند.
سنسور اثر انگشت با حرکات هشت هسته ای کیرین 955
صفحه نمایش 5.2 اینچی،1080 * 1920، 423ppi
رم آن بسته به مدل 3 گیگابایت یا 2 گیگابایت می باشد.
باتری لیتیوم یون 3000mAh است که غیر قابل جابجایی است.
توسعه میکرو و USB 
قیمت: £ 449 شامل مالیات بر ارزش افزوده که بستگی به نوع ذخیره ساز(نوع رم) نیز دارد. 

 

منبع خبر: theregister

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر