شرکت "سونی"، از شرکت "آکیولوس وی‌آر" ایده‌هایی راجع به هدستی جدید، به نام Morpheus الهه‌ی رویا ، گرفته است.

شرکت "سونی"، از شرکت "آکیولوس وی‌آر" ایده‌هایی راجع به هدستی جدید، به نام Morpheus الهه‌ی رویا ، گرفته است.

این هدست در حال حاضر یک نسخه‌ی پیش‌نمایشی است و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ به بازار عمومی تعیین نشده است، البته شرکت سونی اشاره کرده است که این هدست را در نیمه‌ی اول سال 2016 به بازار ارائه خواهد کرد.

این هدست در حال حاضر یک نسخه‌ی پیش‌نمایشی است و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ به بازار عمومی تعیین نشده است، البته شرکت سونی اشاره کرده است که این هدست را در نیمه‌ی اول سال 2016 به بازار ارائه خواهد کرد. در طرف دیگر دستگاهی مشابه به پروژه‌ی الهه‌ی رویا وجود دارد؛ ریفت (آکیولوس ریفت) یک نمایشگرسربند واقعیت مجازی است که توسط آکیولوس وی‌آرقراراست عرضه شود. این شرکت برای توسعه‌ی ریفت۲۲٫۴میلیون دلارامریکابودجه گردآوری کرد تا اینکه توسط فیسبوک خریداری شد.انتظار می‌رود زمان عرضه محصول مصرفی زمانی در سال ۲۰۱۵ باشد.Shuhei Yoshidaرئیس شرکت سونی در مصاحبه‌ای با واحد خبری میگوید: “نگرانی شرکت سونی در مورد هدست "پروژه‌ی الهه‌ی رویا" این نیست که هدست ریفت ممکن است بهتر از آن عمل کند و جایگاه بهتری نسبت به آن در بازار پیدا کند. بلکه دغدغه‌ی شرکت سونی راجع به مفهوم "واقعیت مجازی" است؛ نگرانی شرکت از این بابت است که شاید مصرفکنندگان موضوعیت "واقعیت مجازی" را درک نکنند؛ در این صورت پیاده‌سازی و طراحی این هدست بی‌فایده خواهد بود."
به علاوه او اضافه می‌کند که این دو شرکت، سونی و آکیولوس وی‌آر، کاملاً با هم آشنا هستند؛ مدیرعامل شرکت آکیولوس وی‌آر پیش از این در کمپانیGaikai ، تولیدکننده‌ی تکنولوژی‌های لازم برای پخش بازی‌های ویدیویی با کیفیت بالا، کار می‌کرد. در واقع تیم‌های این دو شرکت کاملاً با هم در ارتباطهستند و پیوسته اطلاعاتی را هم به اشتراک می‌گذارند.
این دو کمپانی دائماً به تبادل اطلاعات با یکدیگر می‌پردازند. آن‌ها می‌خواهند به این ترتیب از درستی طراحی و پیاده‌سازی محصولشان اطمینان حاصل کنند. مدیرعامل شرکت آکیولوس وی‌آر معتقد است اگر در این شرایط شرکت مقابل، که شرکت بزرگ و پرآوازه‌ای است، محصولش را با کیفت متوسط به بازار عرضه کند، آنگاه شرایط بازار را برای محصول شرکت آکیولوس وی‌آر نامساعد خواهد کرد و این بدترین اتفاقی است که برای هر کدام از این شرکت‌ها ممکن است رخ دهد؛ بنابراین هماهنگی بین این دو شرکت برای تولید محصول با کیفیت عالی ضروری است؛ فعالیتی که از طرف هر دوی این شرکت‌ها کاملاً جدی گرفته شده استو به آن بها داده می‌شود.  
شرکت آکیولوس وی‌آر یک قدم هم فراتر رفته است؛ به این ترتیب که این شرکت نسخه‌ی نمایشی هدست شرکت سونی را آزمایش کرده است و راجع به آن به شرکت سونی نظر خود را در قالب بازخورد اعلام کرده است. از نظر شرکت آکیولوس وی‌آر شرکت سونی باید روی تاخیر کارایی هدست‌های خود کار کنند و آن را کمتر کنند. البته این انتقاد روی نسخه‌ی نمایشی گرفته شده است و هنوز برای اعمال اصلاحات شرکت سونی زمان زیادی دارد. به این ترتیب واضح است که دو شرکت همکاری سازنده‌ای با هم دارند. آن‌ها در تلاش‌اند تا مفهموم پیشرفته‌ی "واقعیت مجازی" را به کاربران و مصرف‌کنندگان آن به درستی ارائه کنند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر