آسیب‌پذیری تور، دامن فایرفاکس را گرفت

آسیب‌پذیری تور، دامن فایرفاکس را گرفت

اشتراک بخشی از کدهای مورد استفاده در تولید مرورگر تور و فایرفاکس، سبب شده است تا تولیدکنندگان فایرفاکس، دست به دامن دادگاه شوند.

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ سال گذشته، پلیس فدرال آمریکا، از آسیب‌پذیری مرورگر تور، برای نصب بدافزار بر روی رایانه هزاران نفری استفاده کرد که این افراد قصد دسترسی به وبگاه‌هایی خاص را داشتند. این وبگاه‌ها، فقط برای کسانی قابل دسترسی بود که از مرورگر تور بهره‌برداری می‌کردند.
حال ظاهراً مشترک بودن بخشی از کدهای نرم‌افزاری مورد استفاده برای ساخت مرورگر تور و موزیلا فایرفاکس، موجبات نگرانی سازندگان مرورگر فایرفاکس را فراهم کرده است و سبب شده است تا سازندگان فایرفاکس، به دنبال یافتن راه چاره‌ای برای این موضوع بیفتند. سازندگان فایرفاکس، نفوذ FBI در نرم‌افزار تور را مقدمه‌ای بر کاهش اعتبار فایرفاکس نزد کاربران می‌دانند.
یکی از مدیران فایرفاکس، در یادداشتی دراین‌باره گفت: «ما در حال ثبت دادخواستی هستیم مبنی بر اینکه چنانچه کدهای ما در موضوع این آسیب‌پذیری دخیل هستند، دولت باید نسبت به افشای این آسیب‌پذیری برای ما، پیش از هر گروه دیگری اقدام کند. ما در این موضوع، جانب میلیون‌ها کاربری را خواهیم گرفت که از افشای به‌موقع این آسیب‌پذیری، سود خواهند برد.»
وی در بخش‌هایی دیگری از صحبت‌های خود در این رابطه گفت: «بعضی بر این باورند که این آسیب‌پذیری، ممکن است در بخش‌هایی از کدهای مرورگر تور وجود داشته باشد. لذا هیچ‌کسی در خارج از دولت نمی‌داند که این آسیب‌پذیری، دقیقاً چیست و ممکن است توسط چه کسانی مورد استفاده قرار گرفته باشد.»
کارشناسان امنیتی معتقدند انتشار چنین خبری، قطعاً دردسرهایی را برای ادامه فعالیت فایرفاکس نزد کاربران ایجاد خواهد کرد و از اعتبار امنیتی آن خواهد کاست.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر