آموزش: چه اقداماتی پس از ریختن مایعات روی لپ‌تاپ باید انجام دهیم؟

آموزش: چه اقداماتی پس از ریختن مایعات روی لپ‌تاپ باید انجام دهیم؟

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تصادفا بر روی لپ‎تاپ خود مایعات ریخته‌‎اید و می‎خواهید فورا اقدامات لازم را برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه خود انجام دهید.

مایعات و الکتریسیته ترکیب خوبی نیستند. زمان ملاقات این دو با هم، مایعات می‎توانند حجم زیادی از مدارهای الکترونیکی را از بین ببرند و حتی اگر مراقب نباشید، شوک زیادی به شما وارد کنند، بنابراین هنگامی که دستگاه شما با رطوبت تماس پیدا می‎کند تا به طور کامل خشک نشده از آن استفاده نکنید.

فورا بعد از ریختن مایع، مطمئن شوید که دست‎هایتان و دکمه‎ی پاور لپ‎تاپ خشک هستند. اگر لازم است از پارچه‎ای برای این منظور استفاده کنید.

لپ‎تاپ خود را خاموش کنید، برای این منظور دکمه‎ی پاور را فشار دهید تا بعد از گذشت 5 ثانیه دستگاه شما به طور کامل خاموش شود.

در مرحله‎ی بعد، آن را از هرگونه منبع برق جدا کنید. اگر آن را به شارژ زده‎اید از پریز برق بکشید؛ سپس باتری را در آورید، البته اگر امکان برداشتن آن وجود دارد.

حالا دیگر از شوک برق در امان هستید. هرچیزی که به لپ‎تاپ متصل است نظیر موس، کابل‎ها، فلش‎درایوها و موارد دیگر را بکشید. هر قطعه‎ای که امکان برداشتن و باز کردن آن به سادگی وجود دارد را جدا کنید. به عنوان مثال رم، هارد یا SSD را جدا کنید.

اگر مایع نظیر آبمیوه،چسبناک است، برای تمیز کردن کامل لپ‎تاپ را پیش یک کارشناس ببرید؛ ولی اگر فقط آب بر روی دستگاه شما ریخته است، می‎توانید خودتان نیز آن را خشک کنید.

ابتدا با استفاده از یک حوله تمامی بخش خارجی را به طور کامل خشک کنید. سپس لپ‎تاپ را روی یک میز خلوت که روی آن حوله‎ی تازه‎ای را پهن کرده‎اید، قرار دهید. تا می‎توانید در لپ‎تاپ را باز کنید، به نحوی که صفحه‎ی نمایش و صفحه‎کلید در یک صفحه قرار گیرند. سپس لپ‎تاپ را رو به سمت پایین و بر روی میز و حوله‎ای که روی آن پهن شده قرار دهید. حداقل چندساعتی اجازه دهید به همین حالت باشد تا رطوبت آن بتواند خشک شود.

 

 

سپس قطعات را دوباره به هم متصل و بررسی کنید لپ‎تاپ به خوبی کار می‎کند یا خیر. اگر جواب منفی است لپ‎تاپ خود را به پیش یک کارشناس ببرید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر