گوگل فایل‌های فلش را در کروم به صورت دیفالت مسدود می‌کند

گوگل فایل‌های فلش را در کروم به صورت دیفالت مسدود می‌کند

از روزی که مرحوم استیو جابز اجرای فایل‌های فلش را روی محصولات اپل منع کرد، این فرمت رو به نقصان گذارده است.

به گزارش خبرآنلاین، اپل و گوگل دو کمپانی بزرگ بودند که با کشف حفره‌های امنیتی روی محصولات ادوبی، فلش را مسدود کردند و امروز گوگل حلقه این محدودیت را تنگ‌تر کرده و اعلام نمود فایل‌های فلش روی مرورگر کروم اجرا نخواهند شد و این یعنی مرگ تقریباً کامل فلش از صحنه وب!

بر این اساس قرار است از پایان سال میلادی جاری به‌صورت دیفالت فایل‌های فاش روی مرورگر کروم بسته شوند و این فرمت روی سایت‌ها و سرویس‌های متعلق به گوگل اجرا نخواهند شد.

البته اگر کاربری بخواهد فایل موردنظر را ببیند، باید برای هر سایت آن را مجدد فعال‌سازی کرده تا قابل‌مشاهده شود و 10 دامنه پربیننده مانند یوتیوب، یاهو، آمازون و ... همچنان فایل فلش را نمایش خواهند داد و بعد از گذشت یک سال سایت‌ها باید فایل‌های جایگزین را در صفحات خود جایگزین کرده تا برای همیشه این فرمت مسدود شود.

در حال حاضر کاربر می‌تواند در کروم، روی preferences/Privacy/content settings کلیک کرده و با فعال‌سازی قسمت choose when to run plugin content مسدودسازی را به‌صورت دستی انجام دهد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر