رویای شیرین چند روزه

رویای شیرین چند روزه

چند روز پیش خبر رسید که گوگل محدودیت های خود را برای کاربران ایرانی برداشته این خبر به سرعت در فضای مجازی دست به دست گردید امروز بعد از گذشت سه روز دوباره تمامی سرویس هایی که باز شده بودن از دسترس کاربران ایرانی خارج شد

به گزارش پایگاه چهره و اخبار فناوری؛ بعد از خبر رفع تحریم های شرکت گوگل و آمازون بسیاری از کاربران شتابان و شوق زده شروع به تست این سرویس ها کردن تا مهر تاییدی بر اخبار منتشر شده باشد. این شادمانی از امکان استفاده از این امکانات دیری نپایید تا این که صبح روز سه‌شنبه تمامی این سرویس ها دو باره مسدود شدن .

به خبر منتشر شده کمی بیشتر دقت میکنیم
 

گوگل آنالیتکس سرویس گزارش و آماردهی وب‌سایت‌ها می‌باشد و در حقیقت برای کاربرانی که مدیر سایت هستند کاربرد دارد. مدیران وب‌سایت‌ها از طریق این سرویس می‌توانند اطلاعات مفید و کاملی از میزان بازدید و جستجوی کاربران خود بدست آورند. این سرویس همچنین امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، فعالیت‌های کاربران، مدت زمان حضور آن‌ها در سایت و …  را فراهم می‌آورد. به این ترتیب، اطلاعات وسیعی در اختیار مدیران سایت‌ها قرار خواهد گرفت.
این سایت که متعلق به گوگل است از سال 2012 به بهانه تحریم‌ها به روی وب مسترهای ایرانی بسته‌شده بود.
سرویس گوگل دولوپرز نیز مختص توسعه دهندگان و برنامه نویسان بوده و حال با در دسترس قرار گرفتن این سرویس، کاربران ایرانی می توانند از امکانات آن استفاده نمایند.
این سرویس‌ها تقریبا از چهار سال پیش یعنی نیمه‌ی اول سال 2012 برای کاربران ایرانی مسدود شدند و افراد با آی‌پی ایران دیگر نمی‌توانستند وارد این سایت‌ها شوند. اما امروز این محدودیت برداشته شده و امکان استفاده‌ی مجدد از سرویس گوگل آنالیتکس و گوگل دولوپرز برای کاربران ایرانی فراهم گشته است. با این وجود تا این لحظه گوگل هیچ گونه اطلاعیه‌ای در رابطه با برداشته شدن این محدودیت، موقتی بودن و یا دائمی بودن آن ارائه نکرده است. اما با این حال باید امیدوار بود که با تداوم این امر، برداشته شدن محدودیت دیگر سرویس‌های این کمپانی از جمله گوگل ادسنس نیز فراهم شود

نکته ای که کمتر کسی به آن توجه کرده همین قسمت است که :هیچ اطلاعی نسبت به موقت یا دائمی بودن این رفع محدودیت ها نکرده بوده و بعد از گذشت 3 روز دوباره به نقطه قبل بازگرداند.

امید داریم که این حرکت گوگل نقطه آغازی برای رفع دوباره این محدودیت ها چه برای گوگل و چه وب سایت های دیگر برای کاربران ایرانی باشد.

هادی یدالهی

هادی یدالهی

هادی کارشناس نرم افزار دارد علاقه‌مند به دنیای نرم افزار آزاد و پایگاه داده است بیشترین فعالیت او در زمینه طراحی الگوریتم و نرم افزارهای آزاد هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و دیدن فیلم پر میکند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پرهام زارع

سه‌شنبه, 28 اردیبهشت 1395

رویای شیرین چند ثانیه بود نه چند روز اقای یداللهی ممنون بابت مطلب خوبتون................

پاسخ

ثبت نظر