احتمال تأسیس دانشگاه توسط فیس‌بوک و گوگل

احتمال تأسیس دانشگاه توسط فیس‌بوک و گوگل

بر اساس قوانین آموزشی جدید کشور انگلیس، شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک می‌توانند دانشگاه تأسیس کرده و مدارک تحصیلی معتبر صادر کنند.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ بر اساس اسناد منتشر شده از قوانین آموزش‌وپرورش جدید کشور انگلیس، این کشور از شرکت‌های فناوری اطلاعاتی مانند گوگل و فیس‌بوک می‌خواهد به دانشجویان را تحت پوشش خود قرار بدهند.
سند مذکور بیان می‌کند بر اساس قوانین آموزشی جدید کشور انگلیس، شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل اجازه‌ی تأسیس دانشگاه و صدور مدارک دانشگاهی معتبر را خواهند داشت. این قانون جدید باعث می‌شود تا شرکت‌های فناوری اطلاعات از تربیت نیروهای کاری با مهارت بالا و فراهم آمدن فرصت آموزشی بهتر به مردم اطمینان حاصل کنند.
در این سند آمده است: «هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای مسئولین وجود ندارد تا از رقابت‌های سطح بالای زمینه‌های آموزشی در امان بمانند. ما یک بازار رقابتی با پشتیبانی متنوع در سطح جهان می‌خواهیم. مکانی که هر فردی می‌تواند پتانسیل خود برای ارائه آموزش عالی با کیفیت بالا را در بازار رقابتی نشان دهد. اگر ما تأکید بیش از حدی روی سابقه‌ی طولانی یک ارائه‌دهنده خدمات آموزشی داشته باشیم، خطر تعطیل شدن موسسه‌های جدید و معتبر به وجود خواهد آمد.»
شرکت‌های فیس‌بوک و گوگل نسبت به قانون آموزشی جدید انگلیس واکنشی نشان نداده‌اند. از طرفی شرکت مایکروسافت از مدت‌ها قبل در حال ارائه آموزش و ارائه‌ی مدرک معتبر خود است. با وجود اینکه شرکت‌های فناوری اطلاعات واکنشی نسبت به این موضوع نداشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد مقامات انگلیس عقیده دارند ورود شرکت‌های خصوصی به زمینه‌ی آموزش به مردم، باعث افزایش دسترسی مردم به درجات عالی آموزشی و آگاهی آن‌ها خواهد شد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در گذشته اعلام کرده بود تعداد افراد فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم رایانه با تعداد موقعیت‌های شغلی موجود همخوانی ندارد. به نظر می‌رسد تصویب قانون ایجاد موسسه آموزشی توسط شرکت‌ها، برای جبران کمبود نیروهای کاری موردنیاز باشد. شرکت‌های فناوری اطلاعات با کمک این قانون، می‌توانند به صورت مستقیم، اقدام به‌ آموزش نیروهای موردنیاز خود بکنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر