آونگ به عنوان نماینده انحصاری تندا، رسما وارد بازار شبکه شد

IMG_5080.jpg

شب گذشته، ۲۷ اردیبهشت۱۳۹۵، شرکت آونگ با حضور مدیران رده‌بالای شرکت تندا و خبرنگاران آی‌تی، از همکاری جدید و انحصاری خود با برند تندا خبر داد.

شب گذشته، ۲۷ اردیبهشت۱۳۹۵، شرکت آونگ با حضور مدیران رده‌بالای شرکت تندا و خبرنگاران آی‌تی، از همکاری جدید و انحصاری خود با برند تندا خبر داد.

شرکت تندا یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه در رده‌های مختلف است که از سال ۱۹۹۹ تا کنون فعالیت می‌کند. تندا که مقر اصلی آن در شهر بندری شنزن چین واقع شده، اکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر کارمند دارد و روزانه ۱۲۰ هزار قطعه محصول تولید می‌کند. در حال حاضر تندا در ۱۷ کشور جهان دفتر دائمی دارد و محصولات آن در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد.

مان‌طور که اشاره کردیم، فعالیت تندا در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه است و سبد محصولات این شرکت، رده‌های متنوعی از جمله دستگاه‌های شبکه‌ی خانگی، اداری و صنعتی را شامل می‌شود. مودم ADSL، روتر و سایر تجهیزات مربوط به شبکه‌های بی‌سیم، سوییچ، مودم‌های 3G و 4G جیبی، اکسس پوینت، پاورلاین و دوربین‌های مداربسته از جمله محصولات متنوعی است که در سبد محصولات تندا دیده می‌شود.
تیم تحقیق و توسعه‌ی قدرتمند تندا که از حدود ۱۰۰۰ مهندس و پژوهش‌گر تشکیل شده یکی از ابزارهای کلیدی این شرکت برای طراحی و تولید محصولاتی پیشتاز در حوزه‌ی شبکه است. همکاری استراتژیک تندا با شرکت آمریکایی برودکام (Broadcom) تولیدکننده‌ی تراشه‌های وای‌فای بسیاری از گوشی‌های هوشمند مدرن، نیز از چند سال پیش آغاز شده تا تندا بتواند در حوزه‌ی تولید محصولات مرتبط با شبکه، به برترین کیفیت دست پیدا کند.

تندا در ایران
مدیرعامل آونگ، نیز عصر روز گذشته درباره‌ی استراتژی‌های جدید تندا در بازار ایران و همکاری آونگ با این برند مطرح در حوزه‌ی شبکه، توضیح داد. گرچه سابقه‌ی تندا در بازار ایران به حدود ۴ سال می‌رسد، اما راهبرد جدید این شرکت برای حضور موثرتر در بازار مستعد ایران باعث شد همکاری این شرکت با آونگ، که یکی از برترین شرکت‌های حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران است، رقم بخورد. به این ترتیب آونگ رسما به عنوان نماینده‌ی انحصاری تندا در ایران فعالیت خواهد کرد و مجموعه‌های دیگری هم که پیش از این به عنوان توزیع‌کننده‌ی محصولات تندا فعالیت می‌کرده‌اند رسمیت نخواهند داشت، اما طبق پیمانی استراتژیک، با شرکت ورسان، محصولات تندا را با گارانتی آونگ و همراه با گارانتی مضاعف ارائه خواهد کرد. به این ترتیب تمام محصولات تندا با سیاستی واحد و تحت نظارت شرکت خوش‌نام آونگ ارائه خواهد شد.
مدیرعامل آونگ به راهبردهای خاص آونگ در حوزه‌ی خدمات پس از فروش آونگ اشاره کرد و گفت آونگ همواره تلاش می‌کند در کنار محصولات خود ارزش افزوده‌های منحصر به فردی برای کاربران ایجاد کند. برای نمونه، مشتریانی که به دفتر خدمات پس از فروش آونگ مراجعه می‌کنند، نیازی به مراجعه‌ی مجدد ندارند و محصول‌شان پس از رفع اشکال به صورت رایگان برای آن‌ها فرستاده می‌شود. همچنین طرحی برای ارائه کالای جایگزین در زمان تست نیز در دست بررسی است. به گفته‌ی مدیرعامل آونگ، آونگ این گونه خدمات و ارزش‌های افزوده را برای عرضه محصولات خود در نظر گرفته است.
مدیر فروش آونگ، یکی دیگر از حاضران کنفرانس دیروز آونگ بود و درباره‌ی سیاست‌های توزیع و فروش این شرکت برای محصولات تندا توضیح داد. به گفته‌ی او با توجه به این‌که شرکت آونگ تا کنون به صورت حرفه‌ای روی بازار ابزارهای ذخیره‌سازی مانند اس‌اس‌دی و هارد اکسترنال متمرکز بوده است، از این کانال فروش برای توزیع و عرضه کالاهای DSL و از کانال توزیع متفاوتی برای فروش محصولات Non-DSL تندا استفاده خواهد کرد. به این ترتیب سیاست‌های فروش آونگ برای محصولات متنوع تندا متفاوت خواهد بود تا امکان سازگاری بیشتری با بازار محصولات شبکه در ایران وجود داشته باشد.


همچنین به گفته‌ی مدیر بازرگانی آونگ، مذاکرات این شرکت با اپراتورها و آی‌اس‌پی‌ها در زمینه‌ی همکاری آونگ با ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در جریان است تا این شرکت‌ها هم به راحتی از طریق آونگ به سبد محصولات تندا دسترسی داشته باشند.
آونگ امیدوار است بتواند با عرضه‌ی محصولات گوناگون تندا به بازار ایران، بازاری رقابتی در حوزه‌ی شبکه‌های خانگی، اداری و تجاری به وجود بیاورد و قدرت انتخاب کاربران نهایی را بالاتر ببرد. به گفته‌ی مدیرعامل آونگ، این شرکت امیدوار است در آینده‌ای نزدیک یکی از مهم‌ترین بازیگران بازار شبکه‌ی ایران باشد و سهم قابل توجهی از این بازار به دست آورد.

هادی یدالهی

هادی یدالهی

هادی کارشناس نرم افزار دارد علاقه‌مند به دنیای نرم افزار آزاد و پایگاه داده است بیشترین فعالیت او در زمینه طراحی الگوریتم و نرم افزارهای آزاد هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و دیدن فیلم پر میکند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر