مشکلات بروزرسانی ویندوز 7 با یک پچ بزرگ حل شد !

مشکلات بروزرسانی ویندوز 7 با یک پچ بزرگ حل شد !

از سال 2011 که سرویس پک 1 عرضه شد ، این اولین سرویس جامع می باشد !

کاربران هنوز هم می توانند ویندوز 7 را روی سیستم های خود نصب کنند اما استفاده از این سیستم عامل به دلیل بروزرسانی های زیاد آن و نیاز داشتن به ریست کردن های فراوان رایانه ، کاری ناخوشایند می باشد ؛ خوشبختانه اخیرا مایکروسافت با عرضه convenience rollup این مشکل را برطرف کرده است .

 این پچ همه بروزرسانی های سیستم عامل 7 را که از سال 2011 تا ماه آوریل سال 2016 ( 13 فروردین تا 11 اردیبهشت ) عرضه شده است ، در خود دارد . بروزرسانی عرضه شده بزرگ ترین پچی می باشد که از هنگام عرضه سرویس پک 1 در ماه فوریه سال 2011 تا به حال منتشر شده است . این پچ صدها مشکل پایداری ، امنیتی و کاربری پلت فرم را بر طرف می کند . 

البته این rollup از نظر فنی یک سرویس پک نیست و نصب آن کاملا اختیاری می باشد به این نحو که اگر که کاربری سیستم مجهز به ویندوز 7 خود را همیشه به روز نگه داشته است ، نیازی به نصب این پچ ندارد . این پچ از طریق Windows Update service نیز عرضه نمی شود به همین دلیل کاربران در صورت تمایل باید این فایل را به طور دستی از اینترنت دانلود و نصب کنند . مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که کاربران در صورتی که می خواهند این بروزرسانی را نصب کنند باید بروزرسانی servicing stack ویندوز 7 را که در آوریل 2015 ( 12 فروردین تا 10 اردیبهشت ) منتشر شده است ، رو سیستم خود نصب سازند . 

مایکروسافت به طور ماهیانه rollup های غیر امنیتی خود را از طریق ویندوز آپ دیت برای سرویس پک 1 ویندوز 7 و ویندوز 8.1 عرضه می کند ، به عبارت دیگر ماهیانه یک پچ برای حل تمام مشکلات غیر امنیتی ارائه می شود ، در حالی که پچ های امنیتی تنها در زمان های خاصی در صورت نیاز عرضه می گردند ؛ با وجود این مایکروسافت نسخه های بروزرسانی خود را از طریق Microsoft Update Catalog  نیز عرضه می کند تا کاربرانی که به طور دستی فایل های بروزرسانی سیستم خود را دانلود می کنند نیز بتوانند سیستم خود را کارآمد سازند . البته برای دریافت این فایل ها کاربران باید از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کنند زیرا ترتیب دانلود هنوز با ActiveX کار می کند اگرچه که ردموند قول داده است که کنترل ActiveX را حذف کند تا سایر مرورگرها نیز پشتیبانی شوند . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر