بازگشت گوشی ها و تبلت های Nokia با پلت فرم اندروید !

بازگشت گوشی ها و تبلت های Nokia با پلت فرم اندروید !

مدیران نوکیا در یک ساختار جدید دوباره تبلت و گوشی های هوشمند می سازند . ظاهرا قرار است در ساخت این محصولات از پلت فرم اندروید استفاده شود .

گوشی ها و تبلت های نوکیا با پلت فرم اندروید دوباره به میدان می آیند ؛ البته این بار نوکیا مستقیما در فرآیند دخیل نیست . این خبر جدید ترین خبری است که در مورد نوکیا ، سازنده ای که زمانی برنده شماره یک گوشی سازی در جهان بود ، منتشر شده است . نوکیا در سال 2011 به دلیل عدم توانایی در رقابت با گوشی هایی که از پلت فرم های اندروید و iOS بهره می بردند ، به استفاده از پلت فرم ویندوز در گوشی های خود روی آورد . سازنده فنلاندی در نهایت در سال 2014 تجارت گوشی سازی خود را در ازای مبلغ  5.4میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت اما سال بعد ردموند پیشنهاد 7.6 میلیارد دلاری نوکیا را رد کرد ؛ تقریبا از همین زمان تا کنون صاحب امتیاز جدید در رقابت در دنیای گوشی های موبایل با مشکلات زیادی روبرو شده است . 

هم اکنون نوکیا تکنولوژی به یک سازنده فنلاندی با نام HMD global Oy اختیارات تام داده است که تا 10 سال آینده محصولات گوشی و تبلت خود را با برند نوکیا وارد بازار کند . نوکیا می گوید : " HMD بنا شده است تا تبلت ها و گوشی های هوشمندی را در تمامی سطوح در سطح جهان با برند نوکیا تولید و عرضه سازد . "

HMD گوشی های هوشمند و تبلت های خود را با پلت فرم اندروید وارد بازار می کند ، سازنده فنلاندی نیز این امر را یکپارچه سازی یک برند جهانی موبایل با جامعه سازنده نرم افزار و برترین سیستم عامل موجود خوانده است .

این خبر درست زمانی پخش شد که مایکروسافت تصمیم گرفت که صنعت ساخت تجهیزات گوشی همراه خود را بفروشد . ظاهرا HMD تصمیم دارد که بخشی از این امتیاز را خریداری کند تا بتواند محصولات جدید را نیز دوباره با برند نوکیا عرضه سازد . قرارداد این معامله در نیمه دوم سال 2016 بسته می شود .

صاحب امتیاز جدید می خواهد به واسطه سرمایه گذاران خود و سود حاصل از تجارت تجهیزات موبایل ، در طول سه سال آینده مبلغ 500 میلیون دلار را هزینه کند تا بتواند تبلت ها و گوشی های نوکیا را در سطح جهانی عرضه سازد . 

FIH موبایل ، یکی از شرکت های تابعه فاکسکن ( Foxconn ) ، مابقی دارایی تجارت تجهیزات موبایل مایکروسافت نظیر حق ساخت ، فروش و پخش را خریده است . HMD و نوکیا تکنولوژی در همین زمینه با FIH یک قرارداد همکاری بسته اند تا بتوانند در کنار یکدیگر یک تجارت جهانی برای گوشی ها و تبلت های نوکیا بسازند .

نوکیا نمی خواهد در HMD سرمایه گذاری کند بلکه در نظر دارد تا نقش هیئت مدیره و ارائه کننده راهکار را تشکیلات جدید برعهده بگیرد تا این اطمینان حاصل شود که محصولات حمل کننده برنده نوکیا می توانند انتظارات کاربران را از همه نظر برآورده سازند . نوکیا علاوه بر این از HMD مبلغی را به عنوان حق تولید محصولات نوکیا دریافت می کند . 

بعد از پایان یافتن فرآیند انعقاد قرارداد با مایکروسافت ، آرتو نوملا سمت مدیریت اجرایی HMD را بر عهده می گیرد . وی در گذشته وظایف مهمی را در نوکیا انجام می داد و هم اکنون سرپرستی تجارت گوشی های مایکروسافت را در نواحی آسیای بزرگ ، آفریقا ، خاور میانه و همچنین بخش تجارت جهانی تجهیزات موبایل مایکروسافت بر عهده دارد . رئیس HMD نیز فلوریان سش خواهد بود که هم اکنون نایب رییس ارشد بخش فروش و بازاریابی مایکروسافت موبایل را در اروپا بر عهده دارد . فلوریان در نوکیای سابق نیز پست های کلیدی زیادی را بر عهده داشته است .

رمزی هیداموس ، نایب رئیس نوکیا تکنولوژی ، می گوید : " امروز در یک صنعت فصل جدیدی برای نوکیا باز می شود ، صنعتی که در آن نام نوکیا یکی از نام های جاودانه خواهد شد . هم اکنون HMD می خواهد در جایگاه نوکیا به ساخت گوشی و تبلت بپردازد تا نام این برند را در سطح جهانی به اوج برساند . " 

نوملا می گوید : " ما کاملا بر روی ساخت رنج جامعی از موبایل ها و تبلت ها با برند نوکیا متمرکز می شویم تا بتوانیم سلایق همه کاربران را پوشش دهیم . برند معتبر یک امر بسیار مهم در صنعت موبایل است ، به همین دلیل ما نوکیا را برای دامنه فعالیت های خود انتخاب کردیم . "

HMD در تملک یک شرکت خصوصی با نام Smart Connect LP قرار دارد که به صورت مشترک توسط شخصی به نام ژان فرانسوا بریل ، یکی از مدیران سابق نوکیا ، و هیئت مدیره HMD اداره می شود . 

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر