برنامه هایی که بدون نصب اجرا می شوند

برنامه هایی که بدون نصب اجرا می شوند

در کنفرانس I/O امروز گوگل، یکی از پروژه هایی که به رسمیت شناخته شد، نرم افزار مسنجر اندروید است. این برنامه به صورت پایه ای به این معناست که شما می توانید یک برنامه را بدون این که آن را نصب کنید، اجرا کنید!
پشت این مورد استفاده ی ساده برای کاربران، ترفند های پیچیده ای وجود دارند که توسعه دهندگان باید برای برنامه های خود در نظر بگیرند تا قابلیت پشتیبانی از این ویژگی را داشته باشند. و به این خاطر است که یک برنامه برای داشتن چنین قابلیتی باید ماژولار باشد که بتواند این گزینه را فعال کند.

به طور مثال هنگامی که شخصی لینک مرتبط با محصولی را برای شما ارسال می کند، شما باید آن را در برنامه ی مربوط به خودش مشاهده کنید، حتی اگر آن برنامه ی مربوطه را بر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت خود نصب نکرده باشید. اندروید تنها برنامه های مربوطی را که در گوشی تلفن خود دارید نمایش می دهد، و به این معناست که لازم نیست مدت زمان زیادی را منتظر بمانید تا این اتفاق بیفتد.
نرم افزار مسنجر اندروید بر روی همه ی نسخه های سیستم عامل قابل استفاده خواهد بود، پس با توجه به این قابلیت در دسترس بیش از یک میلیارد کاربر خواهد بود. گوگل می گوید این برنامه تا آخر امسال در اختیار کاربران و مصرف کنندگان خواهد بود. در این بازه ی زمانی، توسعه دهندگان می توانند بر روی برنامه های خود کار کرده تا بتوانند با این برنامه وفق پیدا کرده و سازگار باشند.
در حال حاضر گوگل با تعداد اندکی از شرکت ها برای کمک در اصلاح تجربه همکاری می کند مانند Buzzfeed، B & H، Hotel Tonight، Zumper و Disney.

 

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر