معرفی ویژگی‌های جدید و اعلام تاریخ انتشار اندروید N

معرفی ویژگی‌های جدید و اعلام تاریخ انتشار اندروید N

گوگل در کنفرانس خود توضیح بیشتری در مورد ویژگی‌ها و بهبودهایی که در نسخه بعدی اندروید قرار است شاهد آن باشیم به کاربران داد. در ادامه مطلب تغییرات جدید اندروید ان را به شما معرفی می‌کنیم و تا بیشتر با جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل آشنا شوید.

گوگل برخلاف سال‌های گذشته، پیش نمایش نسخه جدید سیستم عامل اندروید را پیش از برگزاری کنفرانس Google I/O در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد، به همین خاطر امشب در بخش اندروید کنفرانس خیلی غافلگیر نشدیم.

هفتمین نسخه سیستم عامل اندروید از نظر عملکرد پیشرفت‌های زیادی کرده است. استفاده از API گرافیکی جدید Vulkan سبب شده تا این سیستم عامل، گرافیک و راندمان بهتری در اجرای بازی‌ها از خود نشان دهد. همچنین کامپایلر Android N نسبت به قبل سریع‌تر شده که نتیجه آن افزایش 75 درصدی سرعت نصب برنامه‌ها و کمتر شدن فضای اشغال شده توسط آنهاست.

در نسخه بعدی اندروید تعداد پنجره‌های قابل نمایش در منوی مولتی‌تسکینگ به 7 عدد محدود می‌شود تا مراجعه و جستجوی در میان آنها راحت‌تر شود. مورد دیگر اضافه شده دکمه Clear All به این بخش است تا با لمس آن تمامی پنجره‌ها به یکباره پاک شوند.

تا پیش از این امکان قرار دادن و استفاده همزمان از دو اپلیکیشن در کنار هم تنها در رابط کابری گوشی‌های سامسونگ یا ال‌جی وجود داشت اما در Android N این ویژگی به صورت پیش‌فرض اضافه گردیده تا کاربران همه گوشی‌های اندرویدی بتوانند از آن استفاده کنند.

قسمت نوتیفیکیشن اندروید N نیز دست خوش تغییر شده است که پاسخگویی مستقیم و سریع به پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها بدون نیاز به باز کردن اپ مربوطه، یکی از آنهاست. عاشقان اموجی نیز خوشحال باشند چراکه اموجی‌های بیشتر و زیباتری به نسخه بعدی اندروید افزوده شده است.

گوگل در اندروید N توجه ویژه‌ای به VR داشته است. VR Mode حالت ویژه‌ای است که در زمان تماشای محتوای واقعیت مجازی فعال شده و رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی را برای استفاده مناسب می‌سازد.

Android N در مجموع شامل 250 ویژگی و بهبود کوچک و بزرگ است. گوگل قول داده نسخه نهایی این سیستم عامل را تا اواخر تابستان منتشر کند اما کاربران علاقه‌مند می‌توانند از هم اکنون نسخه آزمایشی آن را روی گوشی‌های نکسوس دانلود و نصب نمایند. این نوید را به شما می‌دهیم که به‌زودی می‌توانید بررسی کامل جدیدترین نسخه اندروید را در جی‌اس‌ام بخوانید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر