پلتفرم جدید گوگل برای واقعیت مجازی معرفی شد: Daydream

پلتفرم جدید گوگل برای واقعیت مجازی معرفی شد: Daydream

گوگل امروز با معرفی پلتفرم جدیدش به نوعی از کاردبرد گذر کرد و این بخش از فعالیتش را وارد دوره جدیدی کرد.

تقریبا بر همگان روشن است که آینده تکنولوژی از آن واقعیت مجازی خواهد بود و هر روز شرکت‌هایی که به این عرصه از تکنولوژی ورود پیدا می‌کنند بیشتر و بیشتر می‌شود. گوگل نیز برای اینکه بتواند بیش از پیش با این موج همراه شود به جای کاردبرد، پلتفرمی جدید به نام Daydream را امروز در کنفرانس Google I/O معرفی کرد.

پلتفرم جدید گوگل بر خلاف کاردبرد که با هر گوشی هوشمندی قابل استفاده بود، تنها با گوشی‌هایی قابلیت اجرا دارد که از سخت‌افزار خاصی برخوردار باشد. سخت‌افزارهایی مانند صفحه نمایش، سنسور و پردازنده مخصوص. گوگل گفته است که 8 شرکت  سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، شیائومی، هوآوی، زد‌ تی ای، ایسوس و آلکاتل دستگاه‌هایی هماهنگ با این پلتفرم را معرفی خواهند کرد که اولین این دستگاه‌ها پاییز امسال رونمایی خواهند شد.

 

 

اندروید N برای پلتفرم جدید واقعیت مجازی گوگل بهینه سازی شده و گزینه‌هایی مانند VR Mode را بر روی آن تعبیه کرده که با کمک آن عملکرد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی روان‌تر خواهد شد. تمامی ویژگی‌هایی که اندروید N برای پلتفرم جدید تدارک دیده بر روی گوشی‌هایی که از نظر سخت‌افزاری قابلیت جوابگویی به Daydream را دارند در دسترس خواهد بود. گوگل برای تمامی سرویس‌هایش مانند یوتیوب یا گوگل فتوز مدلی مخصوص واقعیت مجازی تدارک خواهد دید که در این محصی قابل استفاده باشند. همچنین شرکت‌هایی مانند یوبیسافت، نت فلیکس و الکترونیک آرتز برای تولید محتوا برای این پلتفرم با گوگل قرارداد بسته‌اند. همچنین در گوگل پلی بخشی مخصوص اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی ایجاد خواهد شد تا کاربران هدست‌های واقعیت مجازی برای پیدا کردن اپلکیشن‌های مفید سردرگم نشوند.

نکته مهم این است که پلتفرم جدید گوگل مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که علاوه بر اینکه گوشی موبایل باید به سخت‌افزار خاصی مجهز باشد، نیاز به تهیه هدست مخصوص گوگل برای این پلتفرم نیز هست. علاوه بر این گوگل اعلام کرده که برای این پلتفرم یک کنترلر منتشر خواهد کرد که کاربر می‌تواند به کمک آن با اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به صورت حرکتی تعامل کند. این کنترلر شامل دو دکمه کوچک و یک تاچ پد است و به سنسورهایی مجهز شده که در اندازه‌گیری حرکات کاربر بسیار دقیق عمل خواهد کرد.
گرچه گوگل گفته است که Daydream پاییز امسال عرضه می‌شود اما توسعه‌دهندگان از امروز می‌توانند آغاز به تولید محتوا برای  ویژگی‌های این پلتفرم در پیش‌نمایشی که امروز از اندروید معرفی شد نیز وجود دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر