اولین اتوبوس‌های مجهز به وای‌فای در نیویورک به راه افتادند

اولین اتوبوس‌های مجهز به وای‌فای در نیویورک به راه افتادند

پس از مدت‌ها و وعده‌هایی که از سوی سازمان حمل و نقل شهری نیویورک شنیده شده بود؛ سرانجام اولین اتوبوس‌های مجهز به شبکه وای‌فای در خیابان‌های این شهر دیده شدند. اکنون مسافران این اتوبوس‌ها می‌توانند در هنگام رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر شهر به اینترنت دسترسی داشته باشند.

در گام اول ۷ اتوبوس وارد سیستم حمل‌ونقل شهری شده و تا پایان تابستان به ۷۵ اتوبوس خواهد رسید و البته در برنامه اعلام شده قرار است تا پایان سال ۲۰۴۲ اتوبوس در محله‌های مختلف شهر نیویورک به اینترنت مجهز باشند. مسافران این اتوبوس‌ها چندین بسته دسترسی به وای‌فای خواهند داشت که می‌توانند از میان‌شان یکی را انتخاب کنند. هریک از این بسته‌ها توسط یک شرکت اپراتوری عرضه شده است.

همچنین انتظار می‌رود سیستم بلیط الکترونیکی مبتنی بر اپلیکیشن موبایل نیز همراه با افتتاح اتوبوس‌های مجهز به وای‌فای استفاده شود. این برنامه به نام MTA eTix مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و می‌تواند جایگزین کارت‌های بلیط الکترونیکی یا بلیط‌های کاغذی شود و صرفه‌جویی عمده‌ای در هزینه‌ها و وقت هم برای سازمان حمل و نقل شهری و هم برای مسافران باشد. قرار است این برنامه بلیط الکترونیکی در بخش‌های دیگری مانند مترو و قطارهای درون شهری نیز استفاده شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر