نگهبانی پلیس آهنی در نزدیکی شما

نگهبانی پلیس آهنی در نزدیکی شما

در مرکز خرید استنفورد در پالو آلتوی کالیفرنیا، کلانتر جدیدی در شهر وجود دارد که یک ربات تخم مرغی شکل است.این ربات دوربین های مادون قرمز با کیفیتی دارد و می تواند 300 پلاک وسیله نقلیه را در یک دقیقه پردازش کند.

ایده ربات گارد امنیتی پس از تیراندازی در مدرسه Sandy Hookelementary  در نیوزیلند، ایجاد شد. استیسی دین استفنز، افسر سابق پلیس دالاس در جلسه هیئت مدیره گفت که اگر پلیس فقط 60 ثانیه زودتر به صحنه رسیده بود زندگی 12 نفر دیگر نیز نجات پیدا می کرد.او گفت: "یکی از مشکلات این وضعیت، نداشتن اطلاعات و اگاهی بود و تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات دقیق از طریق چشم و گوش است. بنابراین، ما راه های مختلفی را برای استقرار چشم و گوش در موقعیت هایی مشابه آن تیراندازی شروع کردیم."او  یکی از بنیانگذاران شرکت  Knightscope است. این شرکت روبات ها را برای کمک های امنیتی اجاره می کند.

این روبات ها کاملا مستقلند، و مانند اتومبیل های بدون راننده،خودشان رفت و آمد می کنند. آنها دوربین های مادون قرمز با کیفیتی دارند؛ میکروفن هایی دارند که به ربات ها اجازه برقراری ارتباط با مردم را می دهند و یا صداهایی مانند شکستن شیشه را گوش می دهند، و حتی سیستم های تشخیصی دارند که می توانند صداهای دستگاه های موبایل را قطع کنند. هم چنین دارای نرم افزار خواندن پلاک  هستند که می توانند 300 پلاک را در هر دقیقه پردازش کنند.

این دستگاه هیچ توانایی ای برای تهاجم یا حمله به دیگران ندارد، فقط اگر مورد حمله قرار بگیرد با صدای بلندی هشدار می دهد و برای کمک گرفتن تماس می گیرد.نرم افزار این ربات می تواند لیست سفید، لیست نقره ای و لیست سیاهی برای پلاک ها در نظر بگیرد: لیست سفید مربوط به پلاک هایی است که در هر زمانی مجوز عبور و مرور دارند، لیست نقره ای تنها در زمان های خاص مجوز دارند، و لیست سیاه مربوط به پلاک های ضبط شده و تحت کنترل است.
این ربات همه اطلاعات را به نرم افزار ابری Knightscope می دهد و پس از آن یا به مرکز کنترل مشتری، یا به برنامه تلفن همراه گارد امنیتی فرستاده می شود. 

 

منبع خبر: theguardian

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر