خبرهای داغ ویندوز موبایل هفته !

خبرهای داغ ویندوز موبایل هفته !

این هفته در دنیای ویندوز موبایل اتفاقات بسیار مهمی افتاد ؛ عرضه نسخه جدید پلت فرم ویندوز موبایل ، توقف عرضه نرم افزار تقویم سان رایز ( Sunrise ) و تایید شدن نوکیا توسط مایکروسافت بخشی از این خبرها می باشد .

عرضه پلت فرم ویندوز فون 14342

مایکروسافت یک نسخه آزمایشی جدید از پلت فرم ویندوز فون را در اختیار اینسایدرهای فست رینگ ( Fast Ring ) گذاشته است . نسخه عرضه شده ، نسخه 14342 می باشد که براساس پلت فرم رداستون (Redstone ) ساخته شده و به گفته مایکروسافت پلت فرم گوشی همراه را با پلت فرم رایانه برابر می کند .

حذف نرم افزار تقویم سان رایز توسط مایکروسافت

مایکروسافت در نظر دارد تا آخر ماه اوت ( 11 شهریور تا 9 مهر ) این تقویم را از گوگل و اپل استور خارج کند . سان رایز چند ماه پیش توسط ردموند وارد بازار شد .

گوشی ها و تبلت های نوکیا مجهز به پلت فرم اندروید

نوکیا مجوز فروش گوشی های خود را برای تولید گوشی ها و تبلت های خود به مدت 10 سال ، به یک شرکت فنلاندی با نام HMD Global Oy فروخته است . طبق خبرهای موجود گوشی و تبلت های جدید از پلت فرم اندروید بهره می برند و نه ویندوز ! 

منبع : خبرگزاری زد نت ( ZDNet )

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر