حاشیه 30000 دلاری بیل گیتس

حاشیه 30000 دلاری بیل گیتس


باشگاه اسب‌سواری بیل گیتس واقع در روستای ولینگتون ایالت فلوریدا در رابطه با مسئله‌ی کود حیوانی، به مبلغ توافقی 30000 دلار جریمه شد!بیل گیتس پایه‌ریز، مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و مدیر معماری نرم‌افزار شرکت مایکروسافت، در سال 2013 ملکی به قیمت تقریباً 9 میلیون دلار واقع درولینگتون،روستایی در شهرستان پالم‌بیچ ایالت فلوریدا، به نام Mallet Hill Trust خریداری کرد.


باشگاه چوگان بین‌المللی واقع در پالم‌بیچ کالیفرنیا، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های چوگان در کل جهان، بخشی از انجمن ثروتمند اسب‌سواری است.
در سال 2014 این ملک به دلیل بناکردن انبار کود حیوانی قدیمی در کنار یک آب‌ریز و پس از آن به دلیل ساختنبدون مجوز دومین انبار کود حیوانی، به هدف جایگزین کردن با انبار قدیمی، در رسانه‌ها مطرح شد.
Steven Koch مدیر حساب‌رسی، اشاره کرده که انجمن حفاظت از محیط زیست، به دلیل نگه‌داری از 12000 اسب در این باشگاه در طول فصل پاییز و 100000 تن کود حیوانی تولید شده در هر سال، به صورت جدی در تلاش بوده است تادر برابر آسیب‌هایی که ممکن است از سمت باشگاه به محیط زیست صورت پذیرد، از پارک ملی اورگیدز، پارکطبیعیدرایالتفلوریدا، و آبراه‌های نزدیک باشگاه محافظت کند.به علاوه او گفته است تا کنون اخطارنامه‌هایی در این باره برای باشگاه بیل گیتس ارسال شده است؛ اما ظاهراً به دست شخص مرتبط و مسئول این موضوع نرسیده است، چراکه اقداماتی از سمت باشگاه پیرامون این مشکل هنوز صورت نگرفته است. به علاوه او اضافه کرد که جرایم صورت گرفته در این زمینه روی هم انباشته شدند و در تابستان سال 2014 روزانه به رقم 250 دلار یعنی تقریباً 750000 تومان رسید. البته Steven Koch از ارتباطات گسترده‌ای که بیل گیتس با سایر سازمان‌ها و افراد مرتبط با این موضوع دارد، هیچ اطلاعی نداشت.
به اشاره‌ی او بالاخره باشگاه به اخطارنامه‌ها و جریمه‌ها در این زمینه، در اواخر سال 2014 پاسخ داد. البته عکس‌العمل نشان دادن باشگاه بی‌شک به دلیل این بود که یک روزنامه‌نگار از این‌که بیل گیتس صاحب باشگاه است مطلع شد و تخطی صورت گرفته توسط باشگاه تیتر اخبار روز گردید.
مبلغ جرایم به رقم 147000 دلار رسید، یعنی تقریباً 431 میلیون تومان.اما بیل گیتس در رتبه‌بندی افراد ثروتمند جهان که توسط مجله‌ی آمریکایی فوربز گردآوری شده بود اولین فرد ثروتمند جهان شناخته شد. و این میزان جریمه تنها درصد کمی از سهام کل باشگاه که متعلق به بیل گیتس است را شامل می‌شد.
نهایتاً به عنوان توافق، مبلغ 30000 دلار یعنی تقریباً 88 میلیون تومان به عنوان تصمیم نهایی تعیین شد.به گفته‌ی Steven Koch، بیل گیتس تمایلی به حاضر شدن در جلسه‌ی دادرسی نداشت.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر