4 به روز رسانی بزرگ ویندوز 10 در تابستان امسال

4 به روز رسانی بزرگ ویندوز 10 در تابستان امسال

مایکروسافت پس از متعجب ساختن عموم در سال گذشته با ویندوز 10 و هولولنز، امسال روندی رو به پیشرفت خواهد داشت. گرچه این شرکت نسخه ای جدید از ویندوز یا حتی سخت افزار جدیدی را معرفی یا عرضه نکرده است ، لیکن این نگاه را به ما می دهد که می توانیم دیدگاهی نسبت به آن چه در آینده رخ خواهد داد، که از آن به عنوان سالگرد به روز رسانی ویندوز 10 یاد می شود داشته باشیم که در تابستان امسال به وقوع می پیوندد.

به یاد داشته باشید که ویندوز 10 آخرین نسخه ی ویندوز است، پس به روز رسانی های آن کوچکتر و با تعداد بیشتری انجام خواهند شد. بیش از 270 میلیون نفر در حال حاضر از ویندوز 10 استفاده می کنند، مدیر ویندوز تری میرسون (Terry Myerson) در طول افتتاحیه ی هفته ی پیش این مورد را بیان کرد. اما حتی به روز رسانی های جدید نیز فاقد هرگونه فیلم های پرفروش و تجاری جدید هستند. و به جای آن توربو با ویژگی های جدید دستیار دیجیتال کورتانا خواهد بود.
بسیاری از آن چه برای ویندوز در آینده در دسترس خواهد شد، مانند این مورد که ابزار های جدید این امکان را دارند تا به راحتی برنامه های قدیمی خود را از نسخه های قبلی ویندوز به برنامه های جدید و مدرن فروشگاه ویندوز 10 منتقل کنند. همچنین سیستم عامل نه تنها از پوسته ی بش لینوکس پشتیبانی خواهد کرد بلکه به برنامه های بیشتری اجازه ی اجرا می دهد. این نکته را می بایست متذکر شد که سالگرد به روز رسانی ویندوز 10 تنها برای رایانه های شخصی نیست بلکه برای تلفن ها، تبلت ها، ایکس باکس، Internet of things نیز می باشد. حال به روز رسانی ها را بررسی می کنیم:
1.    قدرت بیشتر کورتانا: نه تنها کورتانا فعال تر می شود بلکه گزینه های بیشتری مانند این که اگر در یک شهر نا آشنا هستید کجا ناهار را صرف کنید (البته در صورتی که در تنظیمات غذاهای مورد علاقه ی خود را انتخاب کرده باشید) را شامل خواهد شد. اما در مکان های بیشتری در سیستم شما ظاهر خواهد شدمانند صفحه ی قفل یا حتی در اسکایپ به عنوان یک ربات مکالمه. کرتانا در صفحه ی قفل یک حیله برای افزایش حفظ حریم خصوصی است، اما مایکروسافت مکررا تاکید می کند که شما باید به صورا خاص به او اجازه دهید؛ برای مثال برای نشان دادن اطلاعات قرار ملاقات هایتان در تقویم. یکی دیگر از قابلیت های جدید و جذاب کورتانا که در کنفرانس زیاد مورد بحث قرار نگرفت، کنترل سیستم از طریق کورتانا است. “Hey Cortana, shut down the PC!” این جمله در حال حاضر کار نمی کند، اما یک ویدئو در پیشنهاد های سخت نشان می دهد که این گزینه از جمله به روز رسانی های سالگرد خواهد بود. سوالی برای عده ای مطرح شده بود که آیا این موضوع می تواند این قابلیت را به کورتانا بدهد تا بتواند وای فای را خاموش کند یا برای بررسی به روز رسانی های جدید اقدام کند. در حال حاضر کورتانا برای برنامه های شخص ثالث و پرسش و عمل ها استفاده می شود. اگر از آن استفاده کرده باشید می دانید که می تواند به راحتی از Yep و TripAdvisor بهره مند شود اما این کمپانی اخیرا یک برنامه ی کار کردن بهتر با کورتانا رادر بخش  جدید فروشگاه ویندوز قرار داده است و اظهار دارد در حال حاضر بیش از 1000 برنامه با کورتانا قابل اجرا هستند. پس به جلو پیش بروید چرا که کورتانا شما را به یک ماشین در حال بارگذاری تبدیل می کند.
2.     جوهر بیشتر: صاحبان صفحه ی تبلت ها نیز یک قلم (که به صورت مغناطیسی کار می کند و در جانب برخی از تبلت ها نصب می شود) استفاده می کنند و مایکروسافت امیدوار است که بتواند عادت مردم را به نوشتن با قلم و مداد به دستگاه های ویندوز هدایت کند. نه تنها به روز رسانی جدید شامل یک Sticky Note جدید خواهد بود بلکه شامل گزینه های ویرایشی جدید مانند هایلایت کردن متن برای ایجاد توجه می باشد. همچنین توسعه دهندگان شخص سوم می توانند به راحتی قابلیت های مرکب را به برنامه های خود اضافه کنند.
3.     استقبال بیشتر با hello ویندوز: سلام ویندوز این اجازه را به کاربران خود می دهد تا با اعضای بدن خود توان ورود به سیستم را پیدا کنند به طور مثال با تشخیص سیمای چهره، تشخیص عنبیه، اثر انگشت و دیگر اندازه گیری های فردی که منحصر به خود کاربر می باشد. اما فن آوری جدید برای این ویژگی این خواهد بود که توانایی ورود به وب سایت مایکروسافت و برنامه های شخص ثالث را دارد. توسعه دهندگان این وب سایت می توانند با ایجاد رابطه هایی توسط جاوا اسکریپت، برای اهراز هویت کاربر اقدام کنند. پس از تشخیص هویت کاربر و تایید او مایکروسافت گذرنامه ای به صورت رمز نگاری شده در اختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند از منابع شخصی خود استفاده کند.
4.     بازی بیشتر: جای تعجب نیست که بیشترین اخبار مرتبط با بازی امسال به ایکس باکس مربوط بود. اما کامپیوتر ها یز درخواست قابلیت هایی را داشتند هماند پشتیبانی از چند GPU و توانایی خاموش کردن VSync و فعال کردن Gsync و FreeSync به جای آن (علاقه مندان به بازی های کامپیوتری از این حالات گرافیکی مطلع هستند). نسخه ی جدید دسکتاپ به توسعه دهندگان بازی ها این قابلیت را می دهد که نسخه هایی جهانی از کار های خود را ارائه دهند که می تواند شامل پشتیبانی و هواداران باشد.
شاید بزرگترین رویداد بازی های حالت برنامه نویسی شده در سال 2016، Dev Mode برای ایکس باکس بود، که به توسعه دهندگان این امکان را می داد هر ایکس باکس را توسط کیت توسعه ی آن به نوبت خاموش کنند. که به این معناست تعداد بیشتری از افراد قادر به انجام تعداد بیشتری بازی هستند. مطمئنا مورد آخر بیشتر مربوط به ایکس باکس است تا ویندوز، اما به خاطر داشته باشید که ایکس باکس نهایتا دستگاهی است که برنامه های جهانی ویندوز را با ویندوز 10 اجرا می کند.

 

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر