هوش مصنوعی از تجاربش درس میگیرد

هوش مصنوعی از تجاربش درس میگیرد

ICTPRESS – هوش مصنوعی این روزها در حال انجام شدیدترین تستها و آزمایشهاست. کمپانیهای بزرگی نظیر مایکروسافت؛ گوگل؛ IBM و آمازون سرمایه‌گذاریهای عظیمی روی روشهای یادگیری ماشین انجام داده‌اند.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، روشهای یادگیری ماشین به سیستمها یاد میدهد که مانند انسان فکر کنند و عکس‌العمل نشان دهند.

حالا سونی هم وارد این بازی شده و قصد دارد نوع جدیدی از یادگیری را معرفی کند که معتقد است میتواند موجب شکل‌گیری نسل بعدی AIها شود.

سونی با سرمایه‌گذاری در یک استارتاپ هوش مصنوعی بنام Cogiati تصمیم به ساخت سیستمهای هوشمندی دارد که قادرند از تجربه‌های خودشان در دنیای واقعی یاد بگیرند.

دکتر Stainder Singh یکی از پایه‌گذاران این استارتاپ میگوید ما و سونی دید مشترکی از آینده AI داریم. ما میدانیم که این فناوری در آینده به کدام سمت خواهد رفت. موج بعدی یادگیری مداوم و پیوسته خواهد بود. ایده ما آنست که سیستمهای هوش مصنوعی با بزرگتر شدنشان باید دائما در حال یادگرفتن چیزهای جدید باشند.

یادگیری مداوم فقط به ساخت دستگاههای هوشمندی که بتوانند حضور فیزیکی انسان را تشخیص دهند یا اینکه کاربر را بخوبی درک کنند؛ خلاصه نمیشود. در حقیقت روش جدیدی است که به AIها این قابلیت را میدهد تا خودشان دائما در حال تغییر و تحول باشند.

سونی در این سالها فعالیتهایی در زمینه روباتیک انجام داده است اما حالا در نظر دارد تا حضور پررنگتری در دنیای هوش مصنوعی داشته باشد.

تلاش فعلی آنها در خصوص استمرار یادگیری است. دکتر «سینگ» در این رابطه میگوید که باید به AI به چشم یک کودک نگاه کنیم؛ همانطور که کودک هرچقدر بزرگتر میشود یاد میگیرد تا دنیای اطرافش را بهتر بشناسد و حس کند باید در سیستمهای هوش مصنوعی نیز از همین روش استفاده کنیم.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر