آلفابت در گسترش امپراطوری گوگل موفق بوده است

آلفابت در گسترش امپراطوری گوگل موفق بوده است

پس از گذشت چند ماه از تشکیل هلدینگ گوگل، گزارش مالی‌ سه ماهه اول 2016 آلفابت منتشر شده است و کسب 20 میلیارد دلار نشان می‌دهد که تفکیک پروژه‌‌های جدید و در حال اجرای گوگل، سیاستی هوشمندانه بوده که علاوه بر ایجاد زمینه‌های لازم برای تحقق ایده‌های نوین، درآمد طرح‌های جاری آلفابت را نیز به‌شدت افزایش داده است.

اگرچه هزینه‌های انجام‌شده آلفابت برای ورود به حوزه‌‌ کسب‌و‌کارهای نو بسیار چشمگیر است، گزارش مالی جدید این هلدینگ تأیید می‌کند که موتور جست‌و‌جوی گوگل بیشترین سود و اعتبار را برای سهام‌داران آلفابت به ارمغان آورده است. اما هوش مصنوعی و پردازش ابری، پروژه‌هایی هستند که آلفابت سرمایه زیادی را به آن‌ها اختصاص داده است.

پردازش ابری آلفابت، زمینه مناسب و بی‌بدیلی را برای فعالیت‌های سودآور شرکت‌های تجاری ایجاد می‌کند و ارائه این خدمت نوین، آلفابت را از سایرین متمایز خواهد کرد. ساندرا پیچای، مدیر‌عامل گوگل، می‌گوید: «سال‌های زیادی است که بر روی پردازش ابری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ امروز به جایی رسیده‌ایم که هزینه‌ها و فعالیت‌هایمان به موفقیت کامل نزدیک شده‌اند. ما آموخته‌ایم که سرمایه‌های خود را چگونه مدیریت کنیم و از آن‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان استفاده کنیم.» به نظر می‌رسد که مهم‌ترین هدف آلفابت، متقاعد ساختن مشتریانی است که هم‌اکنون از سرویس‌های ابری دیگر رقبا چون آمازون و مایکروسافت استفاده می‌کنند. نت‌فلیکس یکی از ارائه دهندگان سرویس آنلاین ویدئو است که روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد.

پیچای همچنین از «هوش مصنوعی» به‌عنوان یکی از پروژه‌های جاری گوگل یاد کرده و ضمن اشاره به موفقیت‌‌های چشمگیر پروژه هوش مصنوعی آلفاگو می‌گوید: «از سال‌‌های گذشته تاکنون، هزینه‌‌های بسیاری را روی هوشمندسازی ماشین‌ها انجام داده‌ایم و معتقدیم که در آینده نزدیک، هوش مصنوعی برگ برنده گوگل برای پیروزی بر رقبا خواهد بود.» به نظر می‌رسد که تقسیم گوگل به بخش‌های مختلف و ایجاد هلدینگی منسجم باعث شده است علاوه بر تمرکز بر پیاده‌سازی ایده‌های جدید، ضریب نفوذ و سود گوگل در میان تجارت‌‌های بزرگ و کوچک به‌شدت افزایش یابد. به جز موتور جست‌وجوی گوگل، آلفابت هم‌اکنون مدیریت شش بخش کالیکو، نست، سایدواک لبز، گوگل‌ایکس، فایبر و کپیتال را نیز بر عهده دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر