مثل کارآگاه گجت دست اضافه نیاز دارید؟/بازوی روباتیک که نقش دست سوم را ایفا می‌کند

مثل کارآگاه گجت دست اضافه نیاز دارید؟/بازوی روباتیک که نقش دست سوم را ایفا می‌کند

دو تا دست که بیشتر ندارم!»؛ این جمله آشنا برای خیلی‌‌هاست. محققان دانشگاه MIT اما حالا کاری کرده‌اند که وقتی واقعا سرتان شلوغ است دست سومی به کمک‌تان بیاید و کارهای مدنظرتان را انجام دهد.

محققان این دانشگاه بازوی روباتیکی ساخته‌اند که به مچ دست کاربر وصل می‌شود و به کمک او می‌آید. این بازوی روباتیک قادر است به عنوان نمونه بارهای سنگین را به جای دست‌تان بر دارد، کاغذ یادداشت‌ها را برای نوشتن‌تان نگه دارد یا وقتی کلید را می‌چرخانید در را باز کند!

این بازو در واقع از ۱۱ موتور الکتریکی تشکیل شده که هر کدام قابلیت مانور ۱۸۰ درجه‌ای را دارند. کنترل آن به وسیله سیگنال‌های الکترومیوگرافی از بازو و ماهیچه‌ها صورت می‌گیرد. الکترومیوگرافی (Electromyography) به صورت مخفف ای‌ام‌جی (EMG) تکنیکی است برای محاسبه و ضبط حالات عضلات بدن است که این بازوی روباتیک از سیگنال‌های آن برای فهمیدن قصد کاربر و دستورات تعریف شده استفاده می‌کند. به عنوان نمونه به صورت پیش‌فرض وقتی این بازو به دست‌تان بسته شده با مشت کردن انگشت‌ها بازوی روباتیک به حالت تعلیق یا خواب موقت می‌رود و شما را تنها می‌گذارد.


محققان دانشگاه MIT می‌گویند در طراحی این بازوی روباتیک پیشرفته فاکتورهای مهمی مانند عدم تداخل با فعالیت‌های دست انسانی را مدنظر داشته‌اند.

 

 

 

این بازوی روباتیک به سنسورهای وصل شده روی بازو و همچنین یک کامپیوتر مرکزی متصل است تا با فهمیدن دستورها سریع‌ترین واکنش را داشته باشد. محققان فرصت‌ها و استفاده‌های بسیاری را برای این بازو در نظر دارند. به عنوان نمونه حتی قصد امتحان کردن این بازو روی موسیقی‌دان‌ها برای امکان نواختن متفاوت سازشان با دست سوم در نظر گرفته شده است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر