Piwik، جایگزینی برای گوگل آنالیتیکس

Piwik، جایگزینی برای گوگل آنالیتیکس

آنالیز وب سایت یک ابزار اندازه‌گیری، جمع‌آوری، پردازش و گزارش از اطلاعات وب برای هدف درک و بهینه‌سازی کاربردهای آن است. به هر حال، آنالیز وب فقط برای اندازه‌گیری ترافیک نیست، اما ابزاری برای بازاریابی و تجارت و ارزیابی و بهبود عملکرد یک وب سایت محسوب می‌شود. نرم‌افزارهای کاربردی آنالیز وب به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا نتیجه کار و کمپین‌های تبلیغاتی خودشان را ببینند؛ و اینکه بعد از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ترافیک به سمت سایت آن‌ها چگونه در حال تغییر است. آنالیز وب شامل اطلاعات تعدا بازدید کنندگان و تعداد دیده شدن صفحات است. این ابزار به اندازه‌گیری ترافیک یک وب سایت و محبوبیت عوام از این سایت کمک می‌کند

به نقل از شیراز لاگ : Piwik یک اپلیکیشن رایگان و اوپن سورس تجزیه و تحلیل وب می‌باشد که توسط تیم بین‌المللی که بر روی وب سرور PHP/MYSQL کار می‌کنند نوشته شده است. این اپلیکیشن بازدید های یک و یا چند وب سایت را پیگیری کرده و گزارش ها را جهت تجزیه و تحلیل نمایش می دهد. در سپتامبر ۲۰۱۵ نزدیک به ۹۰۰ هزار وب سایت و یا ۱٫۳ درصد از وب سایت‌ها از Piwik استفاده کردند و تا کنون به بیش از ۴۵ زبان ترجمه شده است.می توان از این اپلیکیشن به جای اپلیکیشن گوگل انالیتیک استفاده کرد.

ویژگی ها:

Piwik گزارش ها را با توجه به موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگانِ، منابع بازدید ها ( جایی که درخواست های از آنجا می آیند، یک وب سرور، مستقیم و …)، مشخصات فنی کاربران (مرورگر، اندازه صفحه،‌ سیستم عامل و …)، کارهایی که کابر انجام داده است (صفحه ای که مشاهده کرده، کارهایی که انجام داده، نحوه خروج و…) ارائه می دهد.

Piwik دارای یک سری قابلیت‌های دیگر نیز هست.

حاشیه نویسی : قابلیت ذخیره نکات(مانند آنالیز داده ها) و پیوست آن‌ها به تاریخ های گذشته.

اهداف: قابلیت تنظیم هدف برای کار هایی که مایلید یک کاربر آن‌ها را انجام دهد(مانند دیدن یک صفحه یا خریدن یک کالای خاص). Piwik تعداد نتایجی را که در این اکشن ها بدست آماده  را شمارش می کند.

تجارت الکترونیک: قابلیت جمع آوری اطلاعاتی مانند مقدار هزینه ای که افراد در یک وب سایت خرج کرده‌اند.

Page Overlay:قابلیت نمایش داده‌های تحلیلی در بالای سایت

متغییر های سفارشی: قابلیت ضمیمه کردن داده ها، همانند یک نام کاربری جهت بازدید از وب سایت

Piwik همچنین ویژگی‌های دیگری نیز ارائه می‌دهد که به صورت مستقیم با تحلیل ترافیک وب مرتبط نیست، مانند:

حریم خصوصی: قابلیت آدرس‌های IP ناشناس. در آلمان ۱۳ درصد از وب سایت های .de از Piwik به خاطر این قابلیت استفاده می کنند.

گزارش زمان بندی شده: قابلیت ارسال گزارش ها به صورت منظم از طریق ایمیل یا پیام متنی.

وارد کردن گزارش ها: یک اسکریپت قابلیت وارد کردن log ها را از یک سرویس دهنده وب ارائه می دهد.

API: تمامی گزارش‌ها و نیز اکثر کار های مدیریتی از طریق یک API وب در دسترس هستند.

اپلیکیشن موبایل: یک اپلیکیشن موبایل حهت دسترسی کاربران به اطلاعات تحلیلی نیز ارائه شده است.

Piwik همچنین قابلیت یکپارچه سازی با app های دیگری مانند CSM هایی همچون وردپرس، دروپال و همچنین app های تجارت الکترونیکی مانند Magento یا PrestaShop نیز دارد.

جامعه Piwik همچنین چند پلاگین جهت تقویت Piwik نیز ساخته است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر