گلکسی نوت 7 این تابستان می آید ؛ قبل از نوت 6 !

گلکسی نوت 7 این تابستان می آید ؛ قبل از نوت 6 !

سامسونگ سال گذشته اعلام کرد که ساخت گلکسی نوت 6 حقیقت دارد و آن را وارد بازار می سازد . این بیانیه هنگام رونمایی از گلکسی S6 و گلکسی S6 ادج به عنوان مدل هایی با طراحی متفاوت و زیبا منتشر شد . سازنده کره ای تابستان گذشته گلکسی نوت 5 را نیز در ترکیبی از فلز و شیشه وارد بازار کرد . از آنجایی که گلکسی S7 و S7 ادج نیز چند وقت پیش وارد بازار شد ، به زودی نوت جدید نیز وارد بازار می شود که ظاهرا گلکسی نوت 7 نام دارد !

خبری که امروز در کره جنوبی منتشر شد از این امر حکایت می کند که سامسونگ می خواهد از ساخت و عرضه گلکسی نوت 6 صرفه نظر کند و مستقیما پروسه ساخت گلکسی نوت 7 را آغاز سازد . خبرگزاری ات نیوز ( ETNews ) می گوید : 

" سامسونگ تصمیم گرفته است که به منظور جلوگیری از ایجاد تناقض در رده و شهرت محصولات خود از ساخت گلکسی نوت 6 صرفه نظر کند و ابتدا نوت 7 را به میدان بفرستد . سازنده کره ای همچنین می خواهد برای اولین بار در ساخت گوشی های سری گلکسی نوت خود از طرح دولبه یک اندازه در جلو و عقب محصول جدید استفاده نماید . در گذشته از این طرح فقط در یک طرف محصولات سامسونگ استفاده می شد . طرح دو لبه برتری رقابت را برای سامسونگ نگه می دارد زیرا در ساخت این طرح از فناوری پیچیده ای استفاده می شود . این استراتژی ظاهرا برای به حداکثر رسانی بازار فروش گوشی گلکسی نوت 7 ، که بزرگ ترین محصول این سازنده می باشد ، و همچنین برای بیشتر کردن فاصله بین سامسونگ و اپل پیدا شده است . "

ای تی نیوز (  IT news ) در این زمینه گفته است که در حال حاضر در سامسونگ الکترونیک از گلکسی نوت 7 به عنوان گلکسی نوت جدید یاد می شود .

یک منبع خبری دیگر نیز در این زمینه مطلب زیر را منتشر کرده است :

" اگر که نوت جدید حال که گلکسی S7 در بازار است ، با اندکس 6 وارد بازار شود کاربران در مقایسه با مدل S7 به چشم یک گوشی از مد افتاده به آن نگاه می کنند . ظاهرا سامسونگ می خواهد نوت جدید را با اندکس " 7 " وارد بازار کند تا از بروز چنین دیدگاهی جلوگیری نماید . "

طبق خبرهای موجود نوت جدید از اواسط ماه ژوئیه ( 25 تیر ) وارد پروسه ساخت می شود و از اوایل و یا اواسط ماه اوت ( 11 تا 25 مرداد ) در معرض عموم قرار می گیرد . 

تحلیل

دور زدن گلکسی نوت 6 باعث تعجب است اما منطقی نیز به نظر می رسد . در گذشته هم گوشی های گلکسی نوت همیشه از نظر اندکس عددی یک پله پایین تر از گوشی های پرچم دار گلکسی سری S بوده اند ، از این رو ایجاد یک تغییر در روند سالیانه ، شماره دستگاه را بیشتر در مرکز توجه قرار می دهد . این مسئله در گذشته مشکل چندان بزرگی محسوب نمی شد اما در حال حاضر رقابت در زمینه عرضه فبلت های مجهز به نمایشگرهای OEM در سرتاسر جهان زیاد شده است به این نحو که گوشی هایی مانند موتورولا نکسوس 6 و هواوی نکسوس 6P هم از این نمایشگرها بهره می برند . 

اپل نیز در همین جریان قرار دارد و می خواهد در چند ماه آینده از آیفون 7 خود رونمایی کند . بعد از عرضه این دستگاه نیز بحث های زیادی در مورد شماره آن مطرح می شود . به همین ترتیب سامسونگ هم در مورد عرضه گلکسی نوت جدید با اندکس 6 با مشکلاتی مواجه می شود زیرا (1) کاربران به دلیل حضور گلکسی S7 در بازار ، این دستگاه را بیشتر به چشم یک گلکسی نوت 6 می بینند که همچنان کارت حافظه SD را پشتیبانی نمی کند و (2) گلکسی نوت 6 از نظر عددی یک پله پایین تر از آیفون 7 و یا آیفون 7 پلاس ( آیفون 7 Pro ) قرار دارد و این امر رقابت و فروش را کمی سخت می کند .

با استفاده از عدد 7 سامسونگ نه تنها برترین محصول خود را موثر تر جلوه می دهد بلکه فاصله مشخصی را بین این محصول و محصولاتی که سال گذشته با نام گلکسی S6 وارد بازار شده اند نیز ایجاد می کند . این استراتژی در واقع همان راهکاری بود که مایکروسافت با تغییر دادن نام ویندوز 9 به ویندوز 10 دنبال کرد . بسیاری از افراد می گویند که مایکروسافت این راهکار را دنبال کرد تا بتواند بین محصول جدید و مشکلات گریبان گیر سیستم عامل ویندوز 8 و 8.1 فاصله ایجاد کند . 

البته نکته ای که گلکسی نوت 7 را بیشتر در مرکز توجه قرار می دهد استفاده از نمایشگرهای دولبه در ساخت این دستگاه می باشد .  

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر