ایرباس پتنت سریع ترین بالگرد جهان را به نام خود ثبت کرد

ایرباس پتنت سریع ترین بالگرد جهان را به نام خود ثبت کرد

به نظر می‌رسد که شرکت بزرگ ایرباس قصد دارد با ثبت پتنت مربوط به سریع‌ترین بالگرد جهان، صنعت بالگردها را به جایگاهی والاتر از گذشته انتقال دهد. پتنت جدیدی که این شرکت به ثبت رسانده، به پروژه‌ی انقلابی این شرکت که در سال 2010 شروع شد و X3 نام داشت، مربوط بوده و هنوز نام آن مشخص نشده است.

اینطور که مشخص شده که در آزمایش‌ها، این پهباد موفق به رسیدن به سرعت 293 مایل بر ساعت نیز شده و این یعنی این ما با سریع‌ترین بالگرد تولید شده در جهان روبه‌رو هستیم. هر چند در این طرح می‌تواند به پروژه‌ی H3 بخش پهبادهای شرکت ایرباس یعنی Eurocopter نیز مربوط گردد، اما تصویر منتشر شده از این پتنت، مربوط به طرح ارجینال از پروژه‌ی X3 مربوط می‌شود و شاید چیزی که هم‌اکنون در حال توسعه می‌باشد با آنچه که ما مشاهده می‌کنیم، تفاوت داشته باشد.

اما چیزی که سبب شده تا این بالگرد با دیگر بالگردهایی که پیشتر تولید شده‌اند تفاوت داشته باشد، طرح مربوط به موتورها و ملخ آن است که بر خلاف بالگردهای معمول، بر روی باله‌های هواپیما قرار گرفته‌اند. این طرح باعث می‌شود تا دیگر نیازی به ملخ و روتور عقبی برای مقابله کردن با گشتاور تولید شده توسط روتور اصلی نباشد.

البته این برای اولین بار نیست که چنین طرحی برای بالگردها ارائه شده،بلکه در گذشته نیز شرکت‌های زیادی بودند که با معرفی طرح‌های مشابه، نیاز به ملخ‌ پشتی را از بین برده‌اند. اما اینکه ایرباس موفق شده‌ تا بالگردی را با چنین طرح و عملکرد فوق‌العاده بالایی معرفی کند، موضوع اصلی می‌باشد.

 

 

 

همینطور باید اشاره داشته باشیم که این طرح، این امکان را برای بالگرد جدید شرکت ایرباس فراهم می‌کند که بتواند همانند یک هواپیما به صورت افقی نیز حرکت کند. چنین چیزی را پیشتر در بالگرد V22 Ospery مشاهده کرده‌ایم، بالگردی که می‌تواند به صورت عمودی نشسته و پرواز کند و همانند یک هواپیما نیز به صورت افقی حرکت کند.

بر خلاف پروژه اصلی X3 که پیشتر اطلاعاتی در مورد آن در فضای مجازی نیز منتشر شده، در پتنت جدید ایرباس، موتورها بر خلاف گذشته که در بخش جلویی بال‌های این بالگرد قرار داشتند، حالا به بخش پشتی منتقل شده‌اند. دلیل این کار نیز کاهش پیدا کردن سر و صدا و لرزش کابین اصلی به هنگام فرود آمدن و همینطور بالا رفتن امنیت سرنشینان اعلام شده است. همچنین قرار است در این بالگرد، از موتورهای توربوجت استفاده شود و این یعنی سرعت آن می‌تواند از 293 مایل بر ساعت نیز بیشتر باشد.

هنوز ایرباس مشخص نکرده که قصد تولید انبوه این بالگرد در شرایط فعلی و با همین طرح را دارد یا نه.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر