همکاری تازه مایکروسافت و فیسبوک برای ارتقای سرعت اینترنت

همکاری تازه مایکروسافت و فیسبوک برای ارتقای سرعت اینترنت

مایکروسافت اعلام کرده است به زودی همکاری تازه ای با فیسبوک خواهد داشت و تاکنون رایزنی های کارشناسی و فنی بسیاری بین این دو کمپانی برای پروژه ی quot MAREA quot صورت گرفته است

مایکروسافت تصمیم دارد به دلیل گستردگی خدمات آنلاین این کمپانی و تسریع در پاسخگویی به تقاضای کاربران خود که هر روز در حال رشد و گسترش است، پروژه را هر چه سریع تر راه اندازی کند.در واقع این دو کمپانی قصد دارند کابلی را در اقیانوس اطلاس Atlantic راه اندازی کنند که سبب افزایش سرعت خواهد شد.مایکروسافت در وبگذاه رسمی خود اعلام کرده است که هر روز شاهد افزایش کاربران خدمات متنوع سرویس های ابری (مایکروسافت کلود Microsoft Cloud) مانند سرویس موتور جستجو بینگ ، آفیس 365، اسکایپ ، ایکس باکس لایو ،و مایکروسافت آژور است و این کاربران برای این که به بهترن نحو از این سرویس ها بهره ببرند باید سرعت اینترنت قابل قبول و امنی داشته باشند بنابراین مایکروسافت اجرای این پروژه را برای توسعه ی خدمات و رضایت کاربران لازم و ضروری می داند. این نیاز به ارتقای سرعت در دنیای امروزی که سیستم های فضای ابری در حال گسترش و پایه ریزی هستند بسیار ضروری است به ویژه که سیستم های فضای ابری آینده ی دنیای فناوری و اساس بسیاری از خدمات محسوب می شوند. مایکروسافت به تازگی مانور خوبی در فضای ابری می دهد و تلاش و برنامه ریزی های متنوعی برای پایه ریزی فضای ابری امن و سریع دارد و به خدماتی که تا کنون آن ها را عرضه کرده است متعهد بوده و پشتیبانی خوبی برای کاربران ارائه داده است.

با راه اندازی پروژه ی " MAREA " انتظار می رود که مایکروسافت با تقویت زیر ساخت های خود پیش از امروز فضای ابری را گسترش دهد و خدمات با کیفیت تر و متنوع تر با سرعت بالا ، ذخیره سازی قابل اعتماد، مدیریت و انتقال امن را به مشترکان خود در سراسر کره ی زمین عرضه نماید.

در این پروژه بیش از 4100 مایل یعنی حدود 6598 کیلومتر کابل استفاده خواهد شد که از ساحل ویرجینیا تا بیلبائو اسپانیا کشیده می شود ، دارای هشت جفت فیبر هستند که ظرفیت انتقال اطلاعات را به اندازه ی 160ترابایت بر ثانیه (160Tbps) را دارد.

مراحل عملیاتی این پروژه از آگوست 2016 یعنی حدودا شهریور ماه آغاز خواهد شد و انتظار می رود اکتبر 2017 برابر با آبان سال 96به پایان و بهره برداری خواهد رسید.نکته ی جالب در این پروژه ی همکاری مشخص نبودن هزینه های این کابل کشی است که هیچ کدام از طرفین قرار داد از آن صحبتی به میان نیاورده اند.

منبع خبر: windowscentral

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر