۲۵ درصد جرائم سایبری مربوط به تلگرام

۲۵ درصد جرائم سایبری مربوط به تلگرام

تلگرام به‌تنهایی ۲۵ درصد کل جرائم سایبری را شامل می‌شود که ضرورت دارد آموزش‌های ایمن‌سازی این شبکه درگوشی‌ها به کاربران داده شود.

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای کشور سرهنگ علیرضا آذردرخش در همایش «آسیب‌های نوپدید شبکه‌های اجتماعی مجازی» در دانشگاه شهید چمران اهواز در بیان وظیفه اصلی پلیس فتا و تعریف جرائم سایبری اظهار کرد: وظیفه پلیس فتا، صرفاً رسیدگی به جرائمی است که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و جرم سایبری به هر اقدامی اطلاق می‌شود که از طریق فضای مجازی و با بهره‌گیری از ابزارهای اتصال به فضای مجازی صورت گرفته و حقوق شناسایی‌شده برای افراد را نقش می‌کند. وی ازجمله شاخصه‌های جرائم سایبری را سرعت بسیار بالای بزهکار و ناشناخته بودن مرتکبان برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه ما آن‌گونه که جرائم سنتی مانند دزدی و قتل، قبح و زشتی دارد جرائم سایبری عمل قبیحی محسوب نمی‌شود.

آذردرخش در ادامه به بیان اولویت‌بندی جرائم سایبری بر اساس میزان ارتکاب، پرداخت و گفت: بیشترین میزان جرائم سایبری در کشور ما مانند تمام دنیا مربوط به برداشت از حساب‌های بانکی و کلاه‌برداری‌های مالی است و پس‌ازآن جرائم اخلاقی و سیاسی قرار دارد.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای کشور بابیان میزان سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی، خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی تلگرام به‌تنهایی ۲۵ درصد کل جرائم سایبری را شامل می‌شود که ضرورت دارد آموزش‌های لازم در خصوص ایمن‌سازی این شبکه درگوشی‌های تلفن همراه کاربران صورت گیرد. وی در ادامه به تشریح شیوه‌های بزهکاران در جهت سرقت از حساب‌های بانکی از طریق دستگاه‌های عابر بانک و کارت‌خوان فروشگاه‌ها، سوءاستفاده‌های اخلاقی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند واتس‌آپ، لاین، وایبر، فیس‌بوک، تلگرام و...، مواد مخدر دیجیتال، چگونگی هک شدن گوشی‌های تلفن همراه و دسترسی هکرها به تصاویر و اطلاعات شخصی کاربر و نیز ارائه راهکارهای پیشگیری از این خطرات و ایمن‌سازی گوشی‌ها پرداخت

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر