شیراز امسال به عنوان شهر خلاق ادبی جهان معرفی می شود

شیراز امسال به عنوان شهر خلاق ادبی جهان معرفی می شود

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: شهر شیراز در سال جاری میلادی (۲۰۱۶) به عنوان شهر خلاق ادبی جهان معرفی می شود و امیدواریم که این شهر در سال ۲۰۱۷ در فهرست شهرهای خلاق یونسکو به ثبت برسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، شاپور رستمی افزود: شیراز دارای مفاخر بزرگ فرهنگی و ادبی مانند حافظ، سعدی، اهلی شیرازی و خواجوی کرمانی است که از نقاط قوت این شهر محسوب می شود.

وی بیان کرد: این شهر شاخص ترین شهر ادبی در کشور است که از گذشته دور دارای جایگاهی فاخر در این حوزه بوده است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تصریح کرد: حافظ قله بزرگ ادبیات و شعر فارسی در این شهر زیسته و وجود آرامگاه وی در این شهر به فعالیت های ادبی اعتباری خاص بخشیده است.
رستمی گفت: دیگر ادیب پرآوازه این شهر سعدی است که سهم بزرگی در رونق و گسترش ادبیات فارسی داشته و الهام بخش شاعران بزرگی در سال های متمادی شده است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس اضافه کرد: حمایت بیشتر از ادبیات در شهری که چراغ درخشان ادبیات در کشور است می تواند علاوه بر دستاوردهای فرهنگی در گسترش توریسم ادبی نیز موثر باشد.
او ادامه داد: میراث فرهنگی و حوزه شهری به تنهایی متولی رونق و توسعه گردشگری استان نیست و همگان باید برای گسترش این صنعت در استان همت کنند و بخش خصوصی نیز درتامین زیرساخت های مناسب گردشگری استان فعال تر شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بابائی همتی

شنبه, 15 خرداد 1395

با سلام
خبر بسیار خوبی برای کشور و شیراز است است اما ینده به عنوان مدیر کمیته علمی ثبت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو پیشنهاداتی دارم:
1-در شهرداری شیراز دفتری برای همکاری های یونسکو با شهرداری تأسیس شود
2-مدرسه ادبیات برای کودکان راه اندازی گردد.
3- دانشنامه الکترونیکی ادبیات شهر شیراز در سایت درج شود
4- تاریخ نهایی ارسال پرونده 25 تیرماه 1395 می باشد که باید 12 مرحله را بترتیت انجام دهید.

پاسخ

ثبت نظر