رویارویی دو هیولای جدید کنسول‌های بازی

رویارویی دو هیولای جدید کنسول‌های بازی

رقابت شرکت‌های سونی و مایکروسافت از هر جهت به نفع کاربران تمام می‌شود. آنها بازی‌های بهتری را دریافت کرده و کنسول های بازی را ارزان‌تر خریداری می‌کنند و علاوه بر آن تنوع بیشتری از لوازم جانبی را برای این کنسول‌های بازی را برای انتخاب در اختیار دارند.

به گزارش جام‌جم کلیک به نقل از سایت T3، این روزها شرکت سونی بدون هیچ دغدغه‌ای راحت سر جایش نشسته است. می‌گوئید چرا؟ چون از یک سو در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای امسال (E3 2016) با رو کردن برگ برنده نسل جدید کنسول‌های بازی رایانه‌ای خود، از همه صاحبنظران و علاقمندان بازی‌های رایانه‌ای حسابی دلبری کرده است.

 

 

از سویی دیگر چهارمین نسل کنسول‌های بازی پلی استیشن (PlayStation 4) این شرکت، در سال گذشته از نظر مقدار فروش کنسول بازی و بازی‌ در بازار مصرف بازیخوری کنسول بازی مایروسافت ایکس باکس وان (Xbox One) را پشت سر گذاشت.

بازار فروش گیم‌های کنسول پلی‌ استیشسن سونی نیز داغ‌تر از بازار فروش گیم‌های ایکس وان بود.

به طوری که در بازی هایی مثل: Uncharted 4: A Thief's End (که جزو بازی‌های رده اول بازار است) خوش درخشیده و حتی در فروش بازی‌هایی مانند: Axiom Verge را که در گذشته کاملا در قبضه شرکت مایکروسافت و کنسول بازی ایکس با‌کس360 بود را نیز به‌راحتی از چنگ مایکروسافت درآورده و این عنوان بازی‌ها را نیز بیشتر از مایکروسافت فروخت.

 

 

 

در بازار کنسول‌ها و بازی‌های رایانه‌ای این امر برای سونی پیشرفتی واقعا عظیم محسوب می‌شود که با وجود زمان کم دو سال و نیمی که پلی استیشن 4 به بازار آمده، توا‌نسته است این طور پیشتاز باشد.

در این راه سونی به آنچه که می‌خواسته جلو جلو رسیده و تقریبا به آن هدفی که برای آخرین نسل کنسول‌های بازی پلی‌ استیشن در نظر داشته، خیلی زودتر و در نیمه‌های راه دست یافته است.

 

 

الان اوضاع برای مایکروسافت به قدری سخت شده که بر خلاف زمان رونمایی از کنسول بازی ایکس باکس وان که با جارو جنجال حتی پیش از رونمایی برایش تبلیغات می‌کرد.

حالا در مورد ایکس باکس 2 خیلی آرام و بی سر و صدا دارد عمل می‌کند. اما در عین حال خیلی خزنده و آرام با نجوا‌های تبلیغاتی خود و شایعاتی که در مورد سخت افزار جدید، لوازم جانبی و بازی‌های کنسول Xbox 2 در میان اهالی صنعت بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌خورها سر زبان ها انداخته، ذهن همه را برای ضد حمله‌ شدید و کوبنده‌ای که قصد دارد علیه شرکت سونی انجام دهد آماده می‌کند.

 

 

مایکروسافت اول از همه به روزآمد سازی (آپ دیت) سخت افزار ایکس باکس آن‌طوری که باید با سخت افزار پلی استیشن نئو (Playstation Neo) هماوردی کند، اشاره کرده است. البته جبهه جنگ دیگری هم با ایکس باکس وان اسلیم (Xbox One Slim) در مقابل سونی افتتاح کرده است که حسابی سر زبان کاربرها افتاده و جایگاه ‌خوبی را برای کنسول بازی بعدی مایکروسافت در بازار مصرف باز کرده است.

 

 

کنسول بازی ایکس باکس 360 اسلیم موفقیتی شگفت انگیز برای مایکروسافت به بار آورد و بازی‌خورها آن را مثل قند در بازار گیم خریدند و عنوان اول دستگاه‌های بازی را ازآن خود کرد.

در حال حاضر مایکروسافت از موقعیت طلایی مانند همان زمان ایکس باکس 360 اسلیم برخوردار است و بهتر از آن حالا دارد با ارابه‌ای 2 اسبه (کنسول‌های بازی جدید ایکس‌ باکس وان اسلیم و ایکس باکس 2) در میدان جنگ علیه سونی تاخت و تاز می‌کند مسابقه‌ای پر هیجان را به‌راه انداخته است.

جمع‌بندی

با به بازار آمدن ایکس باکس وان اسلیم همراه سخت‌افزارهای به روز رسانی شده و بدنه‌ باریک‌تر و شکیل‌تر آن در سال جاری دوشادوش پلی استیشن نئو مایکروسافت نظر کاربران بازیخور را به راحتی برآورده سازد.

چرا که این رقابت از هر جهت به نفع کاربران تمام می‌شود. آنها بازی‌های بهتری را دریافت کرده و کنسول های بازی را ارزان‌تر خریداری می‌کنند و علاوه بر آن تنوع بیشتری از لوازم جانبی را برای این کنسول‌های بازی را برای انتخاب در اختیار دارند.

به همین خاطر همه کاربران و بازیخورها از خدا می‌خواهند که مایکروسافت بازار رقابت با سونی را داغ‌تر کرده و جنگ بین این دو شرکت اصلی تولید کننده کنسول‌ها و بازی‌های رایانه ای هر روز شدید‌تر و خونین‌تر شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر