اتومبیل های خودرو (Self-driving cars ) و حسگر های ارزان قیمت.

اتومبیل های خودرو (Self-driving cars ) و حسگر های ارزان قیمت.

اتومبیل های خودرو که خودشان به صورت اتوماتیک مسیر و موانع را تشخیص داده و با توجه به آن سرعت و جهت حرکت خود را تعیین می نمایند به احتمال زیاد کی از اساسی ترین زمینه های فعالیت و رقابت در آینده ای نزدیک خواهند بود . با این حال همین الان نیز در سر تا سر دنیا فعالیت های خوبی در این ارتباط در حال انجام است و یکی از تولید کنند گان چینی به نام Nippon Ceramic در حال پیشگام شدن در این زمینه است زیرا وی توانسته است نوعی حس گر های پیشرفته تولید نماید که قیمت آنها کمتر از یک دلار است .

همان گونه که مطلع هستید تعداد زیادی از تولید کنندگانی که به اتومبیل های خودرو و کاملا اتوماتیک می اندیشند در پی این هستند که بتوانند با استفاده از حسگر های فراصوت ( به دلیل سرعت بالا ی آنها در انتقال اطلاعات ) خودرو های خود را تجهیز و روانه ی بازار های جهانی بکنند . این تولید کنندگان به منظور اینکه بتوانند خودرو های خود را به هنگام پارک با فاصله کم ، جلوگیری از تصادفات در جاده ها و تشخیص اشیاء موجود در نزدیکی خودرو به هوشمندی بالایی برسانند ، قصد داردند تا از حسگر های فوق العاده قدرتمندی استفاده نمایند . همچنین هزینه ی خرید این اتومبیل ها هم نباید به گونه ای زیاد باشد که مشتریان را درر خرید آن دلسرد نماید .
Nippon Ceramic به طور مشخص و مستقیم با هیچ تولید کننده ای کار نمی کند . وی حسگر های ( سنسور ها ) Panasonic و Denso را تولید می کند و این شرکت ها نیز سنسور های شرکت های بزرگ و معتبر سازنده ی خودرو های اتوماتیک مانند Toyota ، Ford ، General Motors و Volkswagen را بسته بندی کرده و در اختیار آنها قرار می دهند .
Toyota و Ford دو نمونه از بزرگترین شرکت های خودرو سازی در جهان هستند که بیشترین سرمایه گذاری را برای تولید اتومبیل های خودرو ( اتوماتیک ) انجام می دهند . Toyota در چهار سال گذشته مبلغ قابل توجه 1میلیارد دلار را برای سرمایه گذاری در زمینه ی اتومبیل های خودرو هزینه کرده است و شرکت دوم یعنی Ford هم در همین فاصله ی زمانی مبلغ 4.5 میلیارد دلار صرف هزینه های تحقیقاتی و عملی ساخت اتومبیل های خودرو نموده است .
حالا هزینه های انجام شده در شرکت های چینی می تواند همه را شوک زده بکند .
شرکت های چینی کاری کرده اند که سرمایه گذاران میلیاردی اتومبیل های خودرو در قبال آن به زانو در خواهند آمد . حال با تولید حسگر های بسیار ارزان قیمت در چین به احتمال زیاد همه می توانند با هزینه ای معادل یک اتومبیل معمولی ، اتومبیل خودرو و اتوماتیک تهیه کرده و از سوار شدن آن لذت ببرند . حال با وجود اینکه این تکنولوژی جدید است و اخبار خاصی در رابطه با آن بیرون داده نمی شود باز هم می توان به گمانه زنی ها و برآورد هایی دست زد . البته هیچ کس نمی داند که قیمت نهایی این سنسور ها چه تاثیری در قیمت نهایی خودرو های ایجاد شده با آن خواهد داشت اما در هر حال قیمت این سنسور ها یکی از مهمترین مولفه های افزایش قیمت خودرو های اتوماتیک می باشند . و نیز باید گفت که اضافه کردن سخت افزار ها و نرم افزار های جانبی متنوع نیز می تواند در افزایش قیمت اتومبیل های خودرو ( اتوماتیک ) دخیل باشد .
حال در مساله ی بازاریابی هم آن شرکتی که بتواند خود را در ابتدای هر کاری معرفی کرده و بازار فروش را از ان خود بکند ، یقینا خواهد توانست در آینده نیز مشتریان بیشتری را به سوی خود بکشاند زیرا بسیاری از این افراد ( و یا مشتریان ) تکنولوژی جدید را به نام آن شرکت به حافظه  خواهند سپرد . Nippon چینی و سنسور های ارزان قیمت وی نیز در حال حاضر این فرصت را دارند که خود را به یک برند معتبر تبدیل بکنند و اگر بتوانند چند سال دوام بیاورند آنگاه Nippon یک از افرادی خواهد بود که به درآمد میلیونی خواهد رسید .
دولت ژاپن در حال حاضر سیاست های خود در اینترنت اشیاء (the Internet of Things ) و همچنین اتومبیل های خودرو ( اتوماتیک ) را به شدت دنبال می کند و علاقه ی فوق العاده ای به آن نشان می دهد . حتی دولت ژاپن در هفته ی اخیر از همکاری های خود با کشور آلمان در همین زمینه خبر داده است . آنها از این قرارداد مهم بسیار استقبال کرده و اظهار داشته اند که این تکنولوژی ها می توانند به بقای اقتصادی و اجتماعی آنها مخصوصا در این شرایط بحرانی کمک شایانی داشته باشد .

 

منبع خبر: readwrite


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر