نحوه پیدا کردن گوشی گم شده از طریق اندروید دوایس منیجر

نحوه پیدا کردن گوشی گم شده از طریق اندروید دوایس منیجر

می توانید با استفاده از قابلیت جدید گوگل، اندروید دوایس منیجر، گوشی گم شده خود را بیابید.

گم کردن گوشی هوشمند ی تواند مشکل ساز شود. امروزه، گوشی نه تنها وسیله ایست که با آن کار های بسیار زیادی می تواند انجام داد، بلکه انواع اطلاعات مانند مخاطبین، پیام ها، شماره های کارت اعتباری، گذرواژه ها و دیگر اطلاعات مهم و ازشمند را نیز در خود ذخیره می کند، از بین رفتن چنین اطلاعاتی می تواند واقعا مشکل ساز شود. 
اگر گوشی اندروید خود را گم کردید وحشت نکنید. چرا که گوگل خدمات جدیدی به نام Android Device Manager ( اندروید دوایس منیجر) را منتشر کرده است که به شما کمک می کند حتی در صورت نصب نبودن هیچ گونه اپلیکیشن ردیابی روی گوشی در هنگام گم شدن ،آن را ردیابی کند.
بهترین چیز در مورد این برنامه این است که نیازی نیست یک اپلیکیشن نصب کنید تا بتوانید دستگاه خود را ردیابی کنید. تنها چیزی که لازم است این است که دستگاه شما به حساب کاربری گوگل شما متصل باشد، سرویس GPS آن فعال باشد و دستگاه به اینترنت متصل باشد. 

چگونه با استفاده از اندروید دیوایس منیجر گوشی گم شده خود را ردیابی کنید 
در ابتدا از طریق مرورگر وب کامپیوتر خود به وب سایت www.google.com/android/devicemanager سری بزنید و با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. ممکن است برای دسترسی به اطلاعات مکانی شما اندروید دوایس منیجر از شما اجازه بگیرد. روی دکمه “Accept” کلیک کنید و ادامه دهید. 


سپس یک نقشه می بینید که اطلاعاتی در مورد دستگاه شما می دهد. اگر از قبل خدمات جهت یابی/ GPS روی دستگاه شما فعال باشد به صورت خودکار دستگاه را روی نقشه نشان می دهد، در غیر این صورت اعلام می کند که قابل دسترسی نیست. بهتر است که به تنظیمات مکانی دستگاه خود بروید و اطمینان یابید که خدمات GPS شما فعال است. GPS فقط در صورتی باتری شما را مصرف می کند که فعال باشد، در نتیجه می توانید آن را روشن بگذارید. 


به اضافه ردیابی مکان گوشی، اندروید دوایس منیجر به شما این مکان را می دهد که صدای گوشی را از راه دور در بیاورید، به صورت خودکار آن را قفل کنید و همه داده های خود را پاک کنید. 
گزینه ‘Ring’ را انتخاب کنید و دستگاه شما با بلند ترین صدای ممکن ، حتی اگر روی حالت سایلنت و یا ویبره باشد به صدا در می آید. این قابلیت در صورتی که حتی گوشی خود را در خانه گم کرده باشید نیز به کارتان می آید. 
با کلیک کردن روی گزینه   ‘Lock’ یک جعبه دیالوگ باز می شود که به شما اجازه می دهد به صورت خودکار برای قفل صفحه خود یک گذرواژه جدید بسازید. گزینه ‘Erase’ به شما این امکان را می دهد که همه داده های خود را از روی گوشی پاک کنید و گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه ای در بیاورید. 
اگر مطمئن هستید که نمی توانید گوشی خود را بازگردانید و اطلاعات مهمی روی آن دارید، گزینه Erase به کارتان می آید. وقتی که روی گزینه Erase کلیک کردید، از شما خواسته می شود که عملیات را تایید کنید و به شما می گوید که این پروسه همه داده های روی گوشی شما را پاک می کند و آن را ریست می کند. اگر آن را تایید کنید گوشی شما همه اطلاعات خود را پاک کرده و ریبوت می شود. وقتی که همه اطلاعات دستگاه شما پاک شد شما دیگر نمی توانید از طریق اندروید دوایس منیجر به آن دسترسی داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که ریست کارخانه ای از راه دور نمی توانید اطلاعات کارت SD شما را پاک کند. 
برای استفاده از قابلیت های Erase و Lock، لازم است که اندروید دیوایس منیجر را روی گوشی اندروید خود فعال کنید. ( اگر دستگاه شما گم شده است، پس دیر شده است.) برای فعال کردن آن به Settings -> Security -> Device Administrators بروید. گزینه اندروید دوایس منیجر را تیک دار کنید. صفحه زیر به شما نشان داده می شود. فقط کافی است روی Activate ضربه بزنید. 


اندروید دیوایس منیجر برای دستگاه هایی که خاموش شده اند کار نمی کند، اما به محض روشن شدن دستگاه خواسته ها روی دستگاه شما اعمال می شود. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر