مدیاتک Pump Express 3.0 : شارژ سریع تر ، بهتر و ایمن تر

مدیاتک Pump Express 3.0 : شارژ سریع تر ، بهتر و ایمن تر

امروزه هر شرکتی به گونه ای از فناوری برای سریع تر شارژ کردن باتری دستگاه های الکترونیکی خود دست یافته است . نام برخی از این فناوری ها مانند هواوی اسمارت پاور و یا مدیاتک پامپ اکسپرس هنوز چندان بر سر زبان ها نیفتاده است اما با وجود این شرکت های سازنده این فناوری ها همچنان به ارتقاء این محصولات نیز پایبند هستند .

به همین نحو مدیاتک نیز اخیرا پامپ اکسپرس را بروزرسانی کرده است از این رو این فناوری هم اکنون می تواند دستگاه های مجهز به پردازشگر مدیاتک هلیو پی 20 را با سرعت بیشتری شارژ کند به گونه ای که این محصولات اتلاف حرارتی کمتری نیز داشته باشند . 

مدیاتک ادعا کرده است که پامپ اکسپرس 3.0 پربازده ترین سیستم شارژ کننده ای می باشد که تا به حال وارد بازار شده است . سازنده تایوانی اعلام کرده است که شارژ باتری دستگاه هایی که به این سیستم شارژ مجهز می باشد در مدت 20 دقیقه به 70 درصد می رسد . اگر که این مطلب صحت داشته باشد می توان ادعا کرد که راهکار مدیاتک در مقایسه با راهکار بیشتر سازندگان عرضه کننده چنین فناوری هایی کارایی بیشتری دارد البته باید به این نکته نیز توجه کرد که مدیاتک مطلبی را در مورد نحوه آزمایش محصول خود و یا ظرفیت باتری دستگاه های آزمایش شده بیان نکرده است . 

مدیاتک همچنین اعلام کرده که پامپ اکسپرس 3.0 اولین سیستم شارژی می باشد که می تواند یک دستگاه را مستقیما از طریق USB نوع C پاور دلیوری ( Power Delivery ) شارژ کند . ظاهرا این سیستم شارژ می تواند برخلاف دیگر مدل ها مداربندی های موجود در مسیر تغذیه باتری را دور بزند و مستقیما باتری یک دستگاه را شارژ کند . به گفته سازنده پامپ اکسپرس جدید با استفاده از این روش در مقایسه با پامپ اکسپرس 2.0 تا میزان 50 درصد از اتلاف توان جلوگیری می کند . 

کارایی پامپ اکسپرس 3.0 به دلیل مقاومت بسیار کم و جریان بیشتر از 5 آمپر 95 درصد می باشد . این سیستم همچنین می تواند به دلیل بهره گیری از 20 مکانیزم امنیتی و ارتباطی مستقیم که در مسیر بین دستگاه و شارژر قرار گرفته است ، سیستم شارژ بسیار ایمن تری را ارائه کند . 

مدیاتک گفته است اولین دستگاهی که به پامپ اکسپرس 3.0 مجهز می شود امسال وارد بازار می گردد و از پردازشگر  پی 20 بهره می برد . طبق گفته این سازنده دستگاه هایی که سال آینده با پردازشگرهای دیگر وارد بازار می شوند نیز این فناوری را پشتیبانی می کنند . 

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر