بهای امنیت ؛ سولارین فون 14,000 دلاری !

بهای امنیت ؛ سولارین فون 14,000 دلاری !

یک مقدار آرامش خیال برای شما چقدر ارزش دارد ؟ در این دنیای پر از جوامع بسته ، گوشی های عجیب و شرکت های خصوصی امنیتی افرادی هستند که حاضرند مبالغ کلانی را بپردازند تا از خودشان و اطلاعاتشان محافظت شود . حال از آنجایی که زندگی ما تا حد زیادی به گوشی های موبایل وابسته شده است بعید نیست که همیشه به دنبال راه هایی باشیم تا بتوانیم به واسطه آن ها امنیت اطلاعات موجود در گوشی های خود را تامین کنیم حتی اگر که مجبور شویم که برای دستیابی به چنین راه حل هایی بهای زیادی را بپردازیم .

تا به حال گوشی هایی نظیر بلک بری پریو و محصولات بلک فون شرکت سایلنت سیرکل امنیت بالایی را برای اطلاعات ما تامین می کردند و هم اکنون یک تازه وارد دیگر نیز به این جمع اضافه شده است ؛ دستگاهی با قیمت گوشی های لوکس با نام سولارین فون (  Solarin phone) از سازنده ای به نام سیرین لبس ( Sirin Labs ) . 

بلک فون 2 و بلک بری پریو زمانی که وارد بازار شدند قیمت های بالایی داشتند اما در مقایسه با سولارین اندروید اصلا گران قیمت به نظر نمی رسند زیرا سیرین لبس یک برچسب قیمت 14,000 دلاری را برای این دستگاه اختصاص داده است .

در مقابل این پول چه چیزی بدست می آید ؟ موشه گوژژ ، یکی از موسسان سیرین لبس ، معتقد است که شرکتش علاقه ای به ساخت گوشی های گران  قیمت ولی ابتدایی ندارد و ظاهرا در ساخت سولارین نیز از همین قاعده پیروی شده است ؛ البته این گوشی هوشمند از نظر ظاهری چندان حرفی برای گفتن ندارد . ظاهرا سیرین لبس آپشن هایی را به عنوان بدنه برای این دستگاه ارائه کرده است که کاربران می توانند با توجه به سلیقه های خود یکی از آن ها را انتخاب کنند .

سیرین لبس می گوید در ساخت سولارین بیشتر امنیت اطلاعات در اولویت قرار گرفته است . گوژژ هم تنها در توصیف این مسئله به بیان این امر بسنده کرده که سولارین را بر مبنای ضوابط قانون مدارانه کشور سوییس ساخته است به نحوی که در مقابل هر حمله ای از اطلاعات کاربر محافظت شود . منابع خبری در این زمینه اعلام کرده اند که سولارین علاوه بر ویژگی های امنیتی عادی دستگاه های انروید به چند نرم افزار پیام رسان ایمن خاص نیز مجهز شده است . 

خریدن سولارین همت زیادی می خواهد مخصوصا با توجه به برچسب قیمتی که برای آن تعیین شده است ؛ البته باید دید که آیا این دستگاه اصلا خریداری دارد و یا این که می تواند تا آن حدی که سیرین لبس گفته است از اطلاعات کاربران محافظت کند یا خیر !

مشخصات فنی

سولارین فون از یک نمایشگر 5.5 اینچی 2560 در 1440 پیکسلی ، دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ، رم 4 گیگابایتی ، حافظه داخلی 128 گیگابایتی ، باتری 4,040mAh  و جدیدترین پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 810 بهره می برد . با توجه به چنین مشخصاتی می توان گفت که محصول جدید سیرین لبس حرف های زیادی برای گفتن دارد اما این که آیا این محصول 14000 دلار می ارزد یا خیر را تنها زمان مشخص می کند . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر